اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اجرای استاندارد اداره کل استاندارد بوشهر:

حدود سموم شیمیایی میوه‌های بوشهر مجاز هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: حدود سموم شیمیایی میوه‌های استان بوشهر را مجاز شناختند.

حدود سموم شیمیایی میوه‌های بوشهر مجاز هستند
فریده مواجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: یکی از وظایف عمده موسسه استاندارد حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است، از آنجا که برای نگهداری و حفاظت میوه‌ها در مقابل آفت‌ها از سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی استفاده می‌شوند، حدود این سموم باید در حد مجاز و به میزان استاندارد باشند.
وی افزود: برای بررسی این اصل، در راستای طرح طاها چند نوع میوه وارداتی خریداری و برای تعیین باقیمانده سموم به آزمایشگاه تایید صلاحیت شده فرستاده شد.
رئیس اداره اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر با اشاره به اینکه نتایج آزمون ارسالی حدود سموم شیمیایی میوه‌ها، با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت دارند، اظهار داشت: این نتایج جهت بررسی به استحضار سازمان بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و ریاست مجمع امور صنفی شهرستان بوشهر نیز رسید.
مواجی تصریح کرد: با توجه به اجباری شدن برخی از مصالح ساختمانی از تاریخ اعلام، نظارت بر اجرای استاندارد محصولات مذکور آغاز و نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام شده که از جمله این محصولات به سیمان، بتن آماده،کاشی و سرامیک، آجر، تیرچه و بلوک سقفی و دیواری، سنگدانه مورد مصرف در بتن و ... اشاره کرد.
وی یادآور شد: با توجه به توانمندی‌های تولید در استان تاکنون یک واحد سیمان، ۳۶ واحد شن و ماسه، ۲ واحد بلوک دیواری و سقفی استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شده‌اند.
مواجی گفت: همچنین وقتی کالایی مشمول استاندارد اجباری می‌شود نظارت بر مراکز عرضه نیز بر عهده اداره اجرای استاندارد سازمان استاندارد ایران و در استان اداره کل استان مربوطه است که در قالب طرح جامع در حال پیگیری و اجراست.
این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین در صورت تخلف از حدود استاندارد با واحدهای متخلف برابر قوانین و مقررات سازمان استاندارد مصوب مجلس اقدام میشود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول