اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:

اتصال دو خط 400 مگاوات برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: دو خط 400 مگاوات برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری کشور متصل میشود.

اتصال دو خط 400 مگاوات برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری
غلامعلی میگلینژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: مابقی تولید برق نیروگاه بوشهر که 200 مگاوات میشود به شبکه سراسری برق استان بوشهر وارد میشود.
وی افزود: از هزار مگاوات برقی که از نیروگاه بوشهر قرار است به مرور زمان تولید ‌شود 50 مگاوات وارد شبکه سراسری برق کشور شده و حداکثر پس از یکسال به حداکثر تولید میرسد.
نماینده بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در 36 سال گذشته که نیروگاه در حال احداث بوده تبعاتی هم برای مردم بوشهر از نظر اقتصادی داشته و سرمایه‌گذاری در این استان با کندی صورت میگرفت، به طوری که با تهدیدات استکبار سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در بوشهر نبودند و این امر موجب عقب‌ماندگی در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی برای بوشهر شد.
میگلینژاد ادامه داد: به دلیل اینکه سیستم خنک کننده نیروگاه بوشهر از ناحیه خلیج فارس صورت میگیرد، این امر میتواند در زندگی آبزیان و به تبع آن در زندگی و صیادان منطقه اثر سویی داشته باشد چرا که بخش اعظم درآمدهای مردم بوشهر از صید و صیادی است.
وی گفت: با این روند ممکن است در آینده با کمبود تولید آبزیان مواجه شوند بنابراین برای جبران بخشی از آثار سو احداث نیروگاه در بوشهر و رضایتمندی مردم که همراهی و همکاری خوبی را دولت داشتند پیشنهاد دادیم تا از میزان برق تحویلی به استان بوشهر تا 3 هزار کیلو وات ساعت برای مصرف خانگی ساکنان این شبه جزیره رایگان و بیشتر از آن به تعرفه وزارت نیرو محاسبه و اخذ شود.
نماینده بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این حداقل مساعدتی است که دولت میتواند به مردم بوشهر داشته باشد.
میگلینژاد در ارتباط با برنامه افتتاحیه نیروگاه بوشهر گفت:‌با توجه به حساسیت این برنامه به محض انجام هماهنگیهای لازم با طرف روس، برنامه قطعی این مراسم که 21 شهریورماه خواهد بود اعلام میشود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول