اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زکات موجب برکت کسب و مال می‎‌شود/ مردم زنجان در امور خیر پیشقدم هستند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه زکات موجب برکت کسب و مال می‌شود، مردم زنجان در امور خیر پیشقدم هستند.

زکات موجب برکت کسب و مال می‎‌شود/ مردم زنجان در امور خیر پیشقدم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در آئین شکرگزاری زکات که در روستای دولت آباد از توابع شهرستان ابهر، برگزار شد، با بیان اینکه شکر نعمت‌های خداوند موجب افزایش آن خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن، احادیث و روایات متعدد دینی، اگر در برابر نعمات الهی شکرگزار باشیم موجب افزایش چند برابری آن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم زنجان از گذشته در پرداخت زکات و مشارکت در کارهای خیر و کمک به همنوعان همواره پیشقدم بوده‌اند، اظهار کرد: این موضوع در برنامه‌ها و فعالیت‌های نهادهای حمایتی و رسیدگی به امور فقراو نیازمندان مشهود و اثر گذار است.

وی در پایان ضمن تقدیر از مبلغین و مروجین زکات گفت: باید از این ظرفیت‌ها به ویژه در روستاها استفاده شود، چرا که اینگونه اقدامات فرهنگی تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه مشارکت‌ مردمی در بخش های مختلف به ویژه زکات افزایش چشمگیری داشته و زنجان جزء استان‌های برتر در کشور در بحث جمع‌آوری و ساماندهی زکات است.

روح‌اله صالحی به همراهی بسیار خوب نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه با دبیرخانه شورای زکات اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود و ارزیابی صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای زکات کشور، زنجان رتبه پنجم کشوری را در بحث تحقق برنامه ابلاغی درباره جمع‌آوری و ساماندهی زکات دارد.

وی با اشاره به ساماندهی ۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سال جاری افزود: ۹۵ درصد زکات در امور محرومین و از جمله بحث درمان، معیشت، تهیه جهیزیه و... هزینه شده است.

صالحی همچنین به اقدامات عمرانی انجام شده از محل زکات نیز اشاره کرد و گفت: ۳۳ واحد مسکونی از محل زکات جمع‌آوری شده احداث و تحویل مددجویان شده است.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول