اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت هزار میلیارد تومان به روستاها از محل بازگشت مالیات شرکت‌ها

استاندار زنجان زنجان به بازگشت مالیات ارزش افزوده شرکت‌های بزرگ به استان اشاره کرد و گفت: از این محل یک هزار میلیارد تومان به روستاها و بیمارستان‌ها پرداخت شده است که در کل سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان بوده است.

پرداخت هزار میلیارد تومان به روستاها از محل بازگشت مالیات شرکت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی امروز در جمع مسؤولان و دهیاران و مردم روستای بناب زنجان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت رجایی و باهنر و با اشاره به اینکه امسال روزهای هفته دولت به صورت موضوعی تقسیم شده است، اظهار داشت: بر مبانی همین دیروز به عمران روستایی اختصاص یافته بود که امروز با تحویل تجهیزات و ماشین‌آلات روستایی این اتفاق طی دیروز و امروز محقق می‌شود.

استاندار زنجان در مورد اقدامات صورت گرفته در مورد شبکه برق استان گفت: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات آب در استان و تلاش برای حل مشکلات با نگاه ملی گفت: حل مشکلات آب روستاها از اولویت‌های ماست و در این زمینه و برای حل مشکلات آب زنجان، ابهر و خدابنده و دیگر نقاط استان برنامه داریم و در این زمینه تلاش می‌کنیم.
افشارچی با بیان اینکه در حوزه راه روستایی و معادن کارهای خوبی انجام گرفته است، افزود: امسال ۳۱ کیلومتر راه روستای در استان آسفالت شده است.
افشارچی به بازگشت مالیات ارزش افزوده شرکت‌های بزرگ به استان اشاره کرد و گفت: از این محل یک هزار میلیارد تومان به روستاها و بیمارستان‌ها پرداخت شده است که در کل سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه معادن هم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، افزود: امسال یک هزار 600 میلیارد تکلیفی تبصره ماده 16 داریم که انشاالله بانک‌ها این مبلغ را پرداخت خواهند کرد و این رقم مستقیما در حوزه اشتغال هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری و در 5 ماه گذشته ۳۲۶ میلیارد تومان به روستاها و دهیاری‌ها اختصاص یافته است، افزود: باید این اعتبارات علاوه بر طرح هادی در فرهنگ و اشتغال و ورزش نیز اختصاص یابد و صرفا به طرح‌های اختصاص نیابد.

همچنین پرویز خالقی، فرماندار زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: در این مدتی که در خدمت مردم بودم به این نتیجه رسیده‌ام که طول مدت مدیریت مخم نیست، بلکه آنچه مهم است خدمت به مردم است.

فرماندار زنجان با اشاره اینکه در طول نطام و انقلاب کوتاه‌ترین دوران مدیریتی را رجایی باهنر داشتند، اما در همین دوره کوتاه خدمتی نیز ماندگار شده‌اند، افزود: ۴۰ سال است که چنین مراسمی برای ایام خدمت این بزرگواران مراسم برگزار می‌کنیم، که امیدوارم این توفیق شامل همه خدمت گذاران باشد.

 

بازدید میدانی از ۴۰۰ روستا

در ادامه وجیه‌الله بیگدلی، مدیر کل امور روستایی استان زنجان نیز با اشاره به عملکرد ۵ ماهه خود در امور روستاها اظهار داشت: بازدید میدانی از ۴۰۰ روستا و حضور در همه شهرستان‌ها در 3 یا 4 بار اتفاق افتاده است.
مدیر کل امور روستایی استان زنجان با بیان اینکه جلسات خود را از اتاق مدیریتی به روستاها و مناطق روستایی کشانده‌ام تا در خدمت مردم باشم، افزود: در جذب بودجه‌های عمرانی روستای نخستین استان کشور هستیم.
وی با بیان اینکه استان زنجان با همت فرمانداران انقلابی و دهیاران و بخشداران جزو استان‌های فعال است، ادامه داد: رسیدگی به پرونده‌های ساخت و ساز غیر مجاز به تعداد ۱۸۵ مورد از اقدامات این بخش بوده است.
مدیر کل امور روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی در استان تشکیل یافته است است، افزود: تاکنون ۱۰ هزار متر اصلاح شبکه آب در روستاها انجام گرفته است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دهیاران موفق استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول