اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حقوق کارمندان معوق بود/دنبال دیپلماسی التماسی نیستیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی در شرایط سختی کار را آغاز کرد، افزود: درست است که رئیس جمهور به لحاظ روحیه اخلاقی که دارد، اعلام نمی‌کند، اما دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حتی حقوق کارمندان دولت هم معوق بود.

دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حقوق کارمندان معوق بود/دنبال دیپلماسی التماسی نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان اظهار کرد: امسال یک سال از زمانی که دولت آقای رئیسی در کشور مستقر بود، می‌گذرد، دولت وقتی سرکار آمد، با یک وضعیت اعتراضی گسترده مواجه بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نظر رئیس جمهور این است که دولت باید به دل مشکلات برود و آنها را حل کند و به همین خاطر مجموعه دولت را به حرکت انداخته و مشکلات را یکی، یکی حل می‌کند.

 

دولت در شرایط سختی کار آغاز کرد

وی با اشاره به سفرهای 31 گانه رئیس جمهور به استان‌های مختلف بیان کرد: هدف از این سفرها بررسی مشکلات و کمک برای حل آنها و در نهایت گزارش عملکرد به مردم است.

حسینی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی در شرایط سختی کار را آغاز کرد، افزود: درست است که رئیس جمهور به لحاظ روحیه اخلاقی که دارد، اعلام نمی‌کند، اما دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حتی حقوق کارمندان دولت هم معوق بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: پس از تحویل گرفتن دولت، کسری بودجه در حال جبران بوده و هر ماه بدهی‌ها پرداخت می‌شود؛ بدون اینکه اعلام کند در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و تعلل و کوتاهی موجب این وضعیت شده است.

 

 20 درصد از اعتبارات کشور به مسائل عمرانی اختصاص یافته است

وی اضافه کرد: امروز که یک سال از روی کار آمدن دولت گذشته است، نه تنها هزینه‌های جاری به موقع پرداخت می‌شود، بلکه 20 درصد از اعتبارات کشور به مسائل عمرانی اختصاص یافته و صدها مرکز تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل بود، راه‌اندازی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه یک مرکز برای احیای واحدهای تولیدی در ریاست جمهوری شکل گرفته است، گفت: همین روز گذشته معاون اول رئیس جمهور توافقی امضا کرد که بر اساس آن باید یک هزار و 500 واحد تولیدی باید مجددا راه اندازی شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اعتقاد و باور دولت سیزدهم بر این است که اگر کار درست انجام شود، خدا نیز کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث سلامت و واردات واکس کرونا در اوایل دولت افزود: در همین بحث رئیس جمهور شخصا با رئیس جمهور چین تماس گرفت و بدون پرداختن ریال جدیدی 150 میلیون واکسن وارد و روز به روز شرایط بهتر و آرامش در کشور حاکم شد.
حسینی افزود: قطعا اگر رئیس دولت پای کار باشد، کارها به شکل بهتری پیش خواهد رفت، به همین خاطر یک ستاد ویژه در وزارت امور خارجه برای بحث واکسن تشکیل شد، چون اعتقاد رئیس جمهور این بود که وزارت امور خارجه صرفا نباید کار سیاسی انجام دهد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: با وجود هزینه‌های مضاعفی که در کشور تحمیل می‌شد، دولت هزینه‌های جاری را مدیریت کرد، برای مثال همین رتبه‌بندی معلمان و یا حقوق بازنشستگان بار مالی زیادی دارد، اما دولت آن را پذیرفت.

 

دنبال دیپلماسی التماسی نیستیم
وی تصریح کرد: قرار نیست که ما همه درآمدها را هزینه کنیم، بلکه دنبال سرمایه‌گذاری هم هستیم.
حسینی با اشاره به اینکه 48 پروژه پیشران با 17 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است، اضافه کرد: برای افزایش تولید اکثر صنایع پیشرو، سرمایه‌گذاران داخلی، مراکز بزرگ پای کار آمدند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست همسایگی و منطقه‌ای در قالب سفر به روسیه، عمان، قطر، تاجیکستان، ترکمنستان انجام شد، افزود: تعاملات با عراق، قطر، تاجیکستان و ونزوئلا نیز در راستای همین سیاست انجام می‌شود.
وی افزود: این سیاست متوازن همان چیزی بود که ما حاضریم با همه کشورها تعامل کنیم، به جز رژیم صهیونیستی که مورد قبول ما نیست، البته ما دنبال دیپلماسی التماسی هم نیستیم.
حسینی با اشاره به عضویت کشورمان در سازمان شانگهای افزود: در بحث فینیکس نیز که کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، برزیل، هند، چین و روسیه که قدرت اقتصادی هستند، عضویت دارند، ایران نیز عضو است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست همکاری و تعامل با کشورهای همسایه مرتب در حال انجام است، افزود: محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی تولیدی کشور در بسیاری از این کشورها مشتری دارد و با تعاملات صورت گرفته 220 سند توافق همکاری امضا شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان روزگاری می‌خواستند که ما منزوی باشیم، اما امروز می‌بینند که ما با بسیاری از کشورها در ارتباط هستیم، گفت: بله مذاکره هم می‌کنیم و اگر آنها عقلانیت به خرج دهند به توافق هم برسیم، مطلوب است، اما اینطور هم نیست که ما منافع اقتصادی خودمان را زیر پا بگذاریم و نادیده بگیریم و هر چه آنها گفتند بپذیریم و برای هر دو حالت چه توافق بشود چه نشود، وظایفی را برای هر یک از دستگاه ها در نظر گرفته‌ایم.

 

دولت سیزدهم به دنبال جبران کم کاری دولت‌ها در بحث مسکن است
حسینی با اشاره به سفرهای استانی دولت و اقدامات دولت در حوزه مسکن ادامه داد: در دهه گذشته باید هر سال مسکن تولید می‌شد چون یک نیاز اساسی است، اما کم کاری شده و مطالبات انباشته شده است و دولت سیزدهم به دنبال جبران است و برنامه این است که 4 میلیون مسکن در چهار سال ساخته شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای کار به خاطر مشکلات حقوقی و بحث زمین یک مقدار کار معطلی داشت، افزود: اما با روی غلتک افتادن کار، همین ساخت مسکن موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد.
وی افزود: در بحث کشاورزی هم آسیب جدی داشتیم، اما دولت از همان روزهای نخست به دنبال راهکار اساسی بوده است تا آن را حل کند تا کشور با بحران آب مواجه نشود.

معاون رئیس جمهور با اقدامات دولت در بخش صنعت و احیای واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در بحث صنعتی نیز صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل که مشکلات حقوقی مالی و یا مدیریتی داشتند، احیا شده و برخی از کارخانجاتی که واگذار شده و مشکلات مدیریتی داشته و به اخراج کارگران پرداخته بود، مثل هفت تپه خلع ید شد.

 

حمایت دولت از 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور
وی با بیان اینکه همچنین در بحث معادن نیز که استان زنجان هم در این زمینه ظرفیت بسیاری دارد، اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: مشکلات احصا شده و با تعیین مهلت به صاحبان معدن اقدامات راهبردی انجام شد.
حسینی با اشاره به حمایت دولت از 7 هزار شرکت دانش بنیان و بازدید رئیس جمهور از آنها در سراسر کشور، تصریح کرد: تأکید دولت تقویت این شرکت‌ها و حمایت از آنهاست، هر چند برخی دنبال سنگ اندازی در حمایت از این کشورها بودند، چون منافع آنها در واردات بود.

 

در کشور ما بن بست وجود ندارد 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال حل مشکلات است و وضعیت موجود را مطلوب نمی‌داند، ادامه داد: در کشور ما بن بست وجود ندارد و ما باید تلاشمان را انجام دهیم تا بتوانیم کارهای بزرگی را به نتیجه برسانیم.
وی با اشاره به پیشرفت کشور در صنایع نظامی افزود: امروز در این صنعت به مرحله ای رسیده‌‎ایم که ابرقدرت جهانی هم قدرت بازدارندگی ایران را ندارد، پس اگر در این حوزه توان پیشرفت را داشتیم در حوزه‌های دیگر هم می‌توانیم که صنعت خودروسازی نمونه آن است.

حسینی با اشاره به اینکه تأکید رئیس جمهور به پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری است، اضافه کرد: البته ما به یک سفر بسنده نکرده‌ایم و این سفرها ادامه‌دار خواهد بود، هر چند بنا به اقتضای مشکلاتی که استان‌ها دارند، رئیس جمهور به برخی مناطق بیشتر سفر می‌کند.
وی با بیان اینکه در کوتاه مدت نمی توان همه انتظارات را برآورده کرد، افزود: با این حال دولت به صورت شبانه روزی در حال کار کردن است.

معاون رئیس جمهور به بحث افزایش یارانه هم اشاره کرد و گفت: شما می‌دانید که هشت یا 9 سال یارانه ثابت بود، اما دولت این کار را انجام داد، هر چند تأکید رئیس جمهور بر کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم است.
وی افزود: از دیگر اقدامات دولت کمک به صندوق های مختلف و پرداخت بدهی بانک مرکزی است تا دولت به سرانجام مقصود برسد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول