اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دهه کرامت برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا همه را پای صندوق بکشانیم و می‌شود از ظرفیت دهه کرامت در این زمینه بهره برد، گفت: تبلیغ چهره به چهره یکی از بهترین راه‌ها برای کشاندن مردم پای صندوق‌های رای است.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دهه کرامت برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه ستاد دهه کرامت استان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است که وجود فرزندان موسی ابن جعفر(ع) در کشورمان موجب برکت است، اظهار داشت: کشور ما هر چه معنویت دارد از برکت فرزندان موسی ابن جعفر است.

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم ایران فرزندان ائمه را پناه داده و به پای آنها جنگیده و جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: بسیاری از بلایا به برکت وجود این بزرگواران از کشورمان دفع شده است.

وی با بیان اینکه چند سالی بود که از سوی اداره کل ارشاد استان همایش سبک زندگی رضوی برگزار می‌شد، تصریح کرد: می‌شود از نوشته‌ها و کتب این همایش هم بهره گرفت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در بخش‌ها و محیط‌های مختلف می‌شود کارهای خوبی را انجام داد، تصریح کرد: در انجام برخی کارها باید با فضای مجازی مراقبت کنیم و از آن بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه همزمانی دهه کرامت با انتخابات اتفاق میمون و مبارکی است، تصریح کرد: باید برای سربلندی ایران اسلامی همه تلاش کنیم و در این راستا کوتاهی نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا همه را پای صندوق بکشانیم و می‌شود از ظرفیت دهه کرامت در این زمینه بهره برد، ادامه داد: تبلیغ چهره به چهره یکی از بهترین راه‌ها برای کشاندن مردم پای صندوق‌های رای است.

در ادامه این جلسه مسؤول کانون‌های خدمت رضوی در استان زنجان با بیان اینکه از سال 96 دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها آغاز به کردند، گفت: کانون‌های خدمت رضوی زیر نظر این دفاتر در جوار مساجد شکل گرفت.

امرالله حسنی ادامه داد: کانون‌های خدمت رضوی در دو بخش عمومی و تخصصی آغاز به کار کردند که کانون‌های عمومی در مساجد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و 19 کانون تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی به فعالیت یک هزار و ۹۰۰ خادم یار در سطح استان اشاره کرد و افزود: در دهه کرامت هرساله جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی این ایام تشکیل می‌شود که تلاش می‌شد تا برنامه‌هایی در خور شان اهل بیت تشکیل شود.

برگزاری جشن روز دختر در زنجان

حسنی به برگزاری جشن روز دختر با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی استان و بسیج اشاره کرد و افزود: آذین بندی شهر، نصب سخنان گهربار امام رضا در بیل بوردهای سطح شهر و برگزاری جشن رضوی در ۶۰ کانون رضوی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه کرامت است.

حسنی به برپایی ایستگاه سلامت و نقاشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز کانون‌های خدمت رضوی اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست سیره شناسی رضوی، همایش خادم یاران کانون رضوی در فضای باز، عیادت از بیماران و اهدای تبرکات و استفاده از ظرفیت کاروان زیر سایه خورشید برای این ایام پیش‌بینی شده است.

مسؤول کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان به حضور  خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در کاروان زیر سایه خورشید در منطقه قره پشتلو اشاره کرد و گفت: حضور خادمیاران رضوی در زندان‌ها و برگزاری مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان، برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم، حضور در آسایشگاه و مراکز نگهداری، اجرای سرودهای خیابانی، استفاده از ظرفیت خیرین برای تهیه بسته غذایی، دیدار با خانواده شهدا پخش صلوات خاصه از صدا و سیمای مرکز زنجان، پخش صلوات خاصه در ادارات و بلندگوهای مساجد به مدت ۱۰ روز، برگزاری پیاده روی خادم‌یاران و تقدیر از پاکبانان با نام رضا از برنامه‌های ستاد دهه کرامت است.

حسنی تهیه کارت‌های نان مهربانی را از دیگر برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی برشمرد و با بیان اینکه با شناسایی خانواده‌های نیازمند هزینه نان این افراد تامین می‌شود، تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری ادارات و نهادها امیدواریم برنامه‌های خوبی را در دهه کرامت در شان امام رضا و کریمه اهل بیت حضرت معصومه برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه مدت زمانی است که به دلیل کرونا برنامه‌های خوبی برگزار نشده است، گفت: امیدواریم با همکاری حسینیه اعظم و دیگر سازمان‌ها و نهادها برنامه خوب و مناسبی به مناسبت این ایام برگزار کنیم.

باید تلاش کنیم تا برنامه‌های دهه کرامت با شکوه و عظمت برگزار شود

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز با اشاره به اینکه همه ما با همه امکانات در خدمت برنامه‌های دهه کرامت هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا برنامه‌های دهه کرامت با شکوه و عظمت برگزار شود.

لطیفی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از برنامه‌های دهه کرامت برای مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود، تصریح کرد: برگزاری یک انتخابات با شکوه و با مشارکت بالا خواسته همگان است و باید در این زمینه تلاش کنیم.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان نیز با بیان اینکه هما باید برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تلاش کنیم، افزود: دهه کرامت بهترین فرصت برای ترغیب و انگیزه دادن به جوانان و به ویژه رای اولی‌هاست.

امیر حمدی با بیان اینکه ما تلاش داریم از رای اولی‌های خانواده‌های ارتش که در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، تجلیل کنیم، تصریح کرد: می‌شود این برنامه را در کل استان هم اجرا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این برنامه از برگزاری همایشی با حضور سید بشیر حسینی در زنجان برای رای اولی‌ها خبر داد و گفت: اگر ما در زنجان ۱۰ هزار رای اولی داشته باشیم باشیم باید تلاش کنیم تا آنها هم پای کار بیایند.

سعید احمدی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌ها را به پارک‌ها ببریم تا از طرفیت‌های مختلف استفاده کنیم، تصریح کرد: این روزها پارک‌ها یکی از مکان‌های تجمع مردم است که باید از این ظرفیت برای بالا بردن مشارکت و شور و و شوق انتخاباتی استفاده کنیم.

بخشدار افشار نیز در این برنامه با اشاره به اینکه برای نخستین بار در ۷ روستای جدید بخش قره‌پشتلو انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار می‌شود، تصریح کرد: در راستای افزایش مشارکت و بالا بردن مشارکت مردم نیز برنامه‌های مختلفی در این بخش برگزار می‌شود.

گوزلیان، مسؤول امور بانوان آستان قدس رضوی در استان زنجان نیز با اشاره به اینکه رصد ۶۰۰ خانواده از سوی استان انجام شده که جمعیت این خانوار بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر است که زیر پوشش هیچ نهادی هم نیستند، افزود: امیدواریم این برنامه‌ها با پوشش مناسب رسانه‌های استان انجام شود.

وی با بیان اینکه باید به جوانان و رای اولی‌ها تحلیل درست ارائه شود تا خودشان در پای صندوق‌ها حاضر شوند، تصریح کرد: باید کاری کنیم تا رای اولی‌ها خودشان در تکلیف سیاسی خود حاضر و بلوغ سیاسی خود را جشن بگیرند.

لزوم آگاهی بخشی به رای اولی‌ها

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی استان زنجان نیز با اشاره به برنامه‌های مختلف این نهاد در بحث انتخابات گفت: آگاهی بخشی به جوانان و رای اولی‌ها از برنامه‌های این نهاد است و کارهای مختلفی در حال انجام است.

موسوی با بیان اینکه باید نگاه فرهنگی در اجرای برنامه‌های انتخاباتی انجام شود، تصریح کرد: اصل و تاکید بر حل مشکلات است و در این راستا تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول