اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۸۸ هزار و ۳۱۳ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۸۸ هزار و ۳۱۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱۸۹ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۸۸ هزار و ۳۱۳ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌ ۱۳۹۸ تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۲۲۹ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۶۸۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۷۹ هزار و ۸۴ مورد بوده است که ۱۷۰ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۸ هزار و ۳۱۳ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۳۶۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۹ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و برای نخستین بار بعد از مدت‌ها ویروس کرونا در زنجان برای امروز گزارش نشده است.

کنفرانس بین المللی «کووید - ۱۹ و نظام سلامت - درس های آموخته» برگزار خواهد شد

دانشگاه علوم پزشکی زنجان میزبان کنفرانس بین المللی سه روزه کووید -۱۹و نظام سلامت - درس‌های آموخته ازچهارم لغایت ششم خرداد ماه سال‌جاری خواهد بود.

 سمپوزیوم بین‌المللی« COVID۱۹ و نظام سلامت – درس های آموخته» به صورت مجازی به بررسی نحوه برخورد نظام سلامت کشور به معنای عام آن با بیماری COVID۱۹ به عنوان یک بیماری جدید و ناشناخته و نقاط ضعف و قوت آن در مواجهه با این بیماری از جمله در بخش روش‌های مختلف درمانی به کار رفته، تاثیر روش‌های مختلف حفاظتی و روش‌های بهداشتی مورد استفاده برای حفظ ایمنی محیط زیست به لحاظ ایجاد بیماری، مراقبت‌های پرستاری و درمانی و همچنین روش‌های غربالگری، رژیم‌های دارویی به کار رفته، نظام مراقبتی به کار رفته، نحوه آموزش و اطلاع‌رسانی و در پی آن مشارکت‌های مردمی، چگونگی هماهنگی‌های بین بخشی، سلامت روان، باورها و آموزه‌های دینی و نظام سلامت و تشخیص و گزارش دهی که همگی از جمله موضوعات بحث برانگیز و پر اهمیت در مواجهه با یک بیماری نوپدید هستند، خواهد پرداخت.

 این همایش با ارائه آخرین یافته‌ها و پژوهش‌های علمی خود در این زمینه و با توجه به ادامه بروز موارد بیماری‌های نوپدید و بازپدید در سطح جهانی، به تبادل تجارب پرداخته و دستاوردهای همایش چراغ راه برنامه‌های مدیریتی و عملی برای مبارزه با بیماری‌های بازپدید – نوپدید و بویژه کووید۱۹ خواهد بود.

 انتهای پیام/73004ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول