اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۸۷ هزار و ۸۳۱ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۸۷ هزار و ۸۳۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱۹۳ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۸۷ هزار و ۸۳۱ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۱۸۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۶۵۱ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۷۸ هزار و ۶۴۴  مورد بوده است که ۱۷۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۷ هزار و ۸۳۱ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۳۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۲۰ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۵ هزار و ۷۰۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

در استان زنجان  تست پی سی آر به ۹ درصد رسیده است

 دکترفتح الله حقیقی استاندار زنجان در آیین پاسداشت شهدای مدافع سلامت استان ضمن قدردانی از حضور کادر بهداشت و درمان در صحنه مهار کرونا ویروس گفت: استان زنجان در دو شاخص در کشور فوق العاده است، از جمله آموزش ۷ هزار همیار سلامت که مانند هشت سال جبهه دفاع مقدس ایثار گونه بخاطر وطن، مردم و دینشان به رهبری لبیک گفتند .

وی افزود: در استان زنجان به نسبت جمعیت تست پی سی آر به ۹ درصد رسیده یعنی به ازای یک نفر ۱۱ نفر بررسی می شود و حدود ۲۰۰ در هزار نیز تست گرفته می شود

وی با گلایه از افرادی که با وجود مشاهده مشکلاتی که باز قبل بیماری برای جامعه بوجود آمده ولی هنوز هم  اصول بهداشتی رعایت نمی کنند، گفت: افرادی هستند که برای نقاهتگاه نیز مقاومت می‌کنند اعمال قانون برای آنها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل در حال حاضر کسانی هستند که با وجود مثبت شدن تست پی سی آر ولی باز همکاری نمی‌کنند که این افراد شناسایی شده اند و رفت و آمد آنها کنترل می‌شود.

مدیر عالی استان زنجان با تاکید بر اینکه این سخت گیریها، تلاشها و پیگیریها صرفا برای سلامت جامعه است افزود: حدود ۳۰ هزار نفر از شهرستان ماهنشان، ایجرود و خدابنده هستند که در استان دیگری کار می‌کنند و قصد بازگشت به شهرستانهای خود را دارند ولی  باید از آنها تست گرفته شود و در صورت منفی بودن مجوز ورود به استان را ندارند. 

وی با اشاره به واکسیناسیون اخیر بیماری کرونا در استان نیز گفت: در هفته‌های اخیر به نسبت جمعیت استان واکسیناسیون نیز افزایش داشته و هر میزان واکسیناسیون افزایش یابد آسیب نیز کمتر می‌شود ولی به معنای درمان نیست و فقط جنبه پیشگیری دارد و تا زمانیکه ستاد ملی کرونا اعلام پایان کرونا را نکرده باید پروتکل ها را رعایت کنیم.

حقیقی در ادامه سخنان خود خطاب به خانواده شهدای سلامت تاکید کرد: من به مقام شامخ این عزیزان سر تعظیم فرود می آورم و مسؤولیت در این حوزه بسیار سخت است ولی بدانید هر آنچه از دستمان بر می‌آید کوتاهی نمی‌کنیم  راه این عزیزان ادامه خواهد داشت و نام شهید همواره زنده است و در این راه با کسی رودرواسی نداریم و هرکس کوتاهی  انجام دهد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول