اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سؤال از شهردار زنجان کلید خورد/ جنجال دوباره «هبه»

در جلسه امروز شورای شهر زنجان نیز همچون هفته گذشته بحث «هبه» مطرح شد و بار دیگر این موضوع با مخالفت اعضا مواجه شد، موضوع مهم دیگر مطرح شده در این جلسه مربوط به سوالات عباس راشاد عضو شورای اسلامی شهر زنجان از شهردار بود

سؤال از شهردار زنجان کلید خورد/ جنجال دوباره «هبه»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان امروز با حضور اعضای شورا و در غیاب شهردار زنجان برگزار شد.

در جلسه امروز شورای شهر زنجان نیز همچون هفته گذشته بحث «هبه» مطرح شد و بار دیگر این موضوع با مخالفت اعضا مواجه شد.

موضوع مهم دیگر مطرح شده در این جلسه مربوط به سوالات عباس راشاد عضو شورای اسلامی شهر زنجان از شهردار بود

عباس راشاد با طرح چهار سوال خواستار پاسخگویی سریع و شفاف شهردار زنجان به این سوالات شد.

*جلسات شورا علنی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن فصل تعلیم و تربیت اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که با بازگشایی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد، بحث آسفالت است.

حمیدرضا حمیدی گفت: بسیاری از مردم از وضعیت آسفالت ناراضی هستند که علت اصلی حفاری‌های داخل شهر شرکت آب و فاضلاب شهری است، از همین رو از شهردار درخواست می‌کنم بعد از این مجوز حفاری به آب و فاضلاب تا ترمیم کند و کارهای قبلی صادر نکند.

وی همچنین در ارتباط با برگزاری جلسات شورا به صورت علنی افزود:  طبق قانون باید همه جلسات شورای شهر به صورت علنی برگزار شود و بعد از این تلاش خواهیم کرد جلسات به صورت علنی برگزار شود.

در ادامه نیز معاون امور زیربنایی شهرداری زنجان اظهار کرد: سال گذشته ۵۲ کیلومتر مجوز حفاری در سطح شهر صادر شده که از این میزان ۳۴ کیلومتر به شرکت آب و فاضلاب شهری، ۱۰ کیلومتر به شرکت ایرانسل برای گسترش فیبر نوری و مابقی به سایر ارگان‌ها اختصاص داشته است.

داوود نوری افزود: بیشترین حجم عملیات حفاری در سطح شهر مربوط به شرکت آب و فاضلاب شهری است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیز به اجرای طرح حمل و نقل عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: نارضایتی مردم از اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی بسیار کم شده و اکثریت مردم از این طرح رضایت دارند.

فرهاد فیعی گفت: در روز اول مهر به دلیل پیش‌بینی‌های صورت گرفته، هیچ گونه مشکلی در جابه‌جایی مسافران پیش نیامد و دانش‌آموزان و دانشجویان بدون مشکل از اتوبوس‌های درون شهری استفاده کردند.

*«هبه» ممنوع حتی برای شما دوست عزیز!

در این جلسه موضوع مربوط به هبه زمینی به مهرانه زنجان طرح شد که احمد نصیری عضو شورای اسلامی شهر زنجان در این رابطه گفت: نظر من این است که هبه باید تبدیل شود و حتی به مهرانه از اموال مردم هبه کند و اگر از طرف من در این زمینه اشتباهی بوده بگویید نظرم را اصلاح کنم.

نصیری گفت: نباید در موضوع هبه بهانه به دست کسی داده شود که از کسی گرفتند و از یکی دیگر نگرفتند.

مسعود مرادخانی دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز در همین باره اظهار کرد: شهرداری باید موضوع را برای ما شفاف می‌کرد و اگر یک ریال هم باید ببخشیم این باید ارزیابی شود و تاکید ما این است که اموال منقول و غیرمنقول و هبه و بخشش و مساعدت همه به صورت شفاف بیان شود.

*عدم پاسخگویی شهردار دلیل مطرح شدن آن‌ها در جلسه است

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم پاسخگویی شهردار به سوالات شفاهی مطرح شده در موضوعات مختلف اظهار کرد: عدم اعتنای شهردار موجب شد که این سؤوالات را در صحن علنی شورا مطرح کنم.

عباس راشاد تصریح کرد: نخستین سوال بنده از شهردار مربوط به پروژه‌هایی است که در شهر اجرایی می‌شود.

وی افزود: همه می‌دانند که شهردار پروژه‌های بسیاری را پیگیری کرده، بسیاری از پروژه‌ها هم اجرا نشده است، در حالی که بودجه منوط به اجرای آنها بود، امسال نیز اگر دوستان دفترچه بودجه را بخوانند خواهند دید که تعداد کثیری از پروژه‌ها اجرا نشده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: از جمله پروژه‎هایی که ما از عدم اجرای آن گله‌مند هستیم، عدم اجرای سردر شمالی مزار پایین، بتن‌کاری پارک گلستان، پروژه میدان 15 خرداد و پروژه‌های پارک گلستان و پروژه‌های پارک ارم است.

وی تصریح کرد: به عقیده بنده عدم اجرای پروژه‌ها یک سازماندهی کاملا حساب شده دارد که عوامل مربوط به آن در معاونت عمرانی و سایر سازمان‌ها حضور دارند.

راشاد ادامه داد: بنده می‌خواهم اگر قرار نیست پروژه‌ای اجرا شود، لایحه اصلاح بودجه و یا تبدیل بودجه برنامه‌ای به عملیاتی را بیاورند وگرنه که دلبخواهی نیست که ایشان هر پروژه را دوست داشتند اجرا کنند و هرکدام را نخواستند اجرا نکنند، در واقع شهردار چنین اختیاری را ندارد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: سوال دوم بنده مربوط به پروژه‌های خود شهرداری‌هاست که در ارتباط با شهرداری منطقه 3 به ویژه صحبت‌های بسیاری با شهردار داشتیم و شهردار منطقه قول دادند که حل خواهد شد و سپس به جاهای دیگر ارجاع دادند.

وی تصریح کرد: ظاهرا در شهرداری روال دیگری حاکم است و مشکلات شهردار و مردم به گونه دیگری حل می‌شود و لازم است که بنده نگرانی جدی خودم را اعلام کنم که این رویه نباید ادامه داشته باشد.

راشاد افزود: سوال دیگر بنده در ارتباط با بودجه است، اینکه شهردار در برخی از جلسات به تفسیر از بودجه دست زده و مخصوصا در ارتباط با بودجه اربعین گفتند که نمی‌توانم انجام دهم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: تفسیر شهردار از بودجه و تکالیف مندرج در آن به گونه دیگری است، ظاهرا ایشان فکر می‌کنند چون کلید شهر در دستشان است، هرکاری می‌توانند بکنند در صورتی که اصلا اینطور نیست.

وی افزود: سوال چهارم بنده در ارتباط با انتخاب مدیران برای بخش‌های مختلف شهرداری است چون برخی از افراد انتخاب شده واقعا مسئله‌دار هستند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: البته بنده در این باره تذکر داده و حتی به اسم نیز به شهردار مطرح کرده‌ام که این افراد دست پاکی ندارند و احتمال دارد در روزهای آینده اتفاقاتی بیافتد و من لازم می‌دانم نگرانی خودم را از اتفاقات رخ داده اعلام کنم و درخواست دارم که اعضای شورا به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول