اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز مسابقات المپیاد برتر رشته ووشو به میزبانی زنجان

مسابقات المپیاد برتر رشته ووشو به میزبانی زنجان و با حضور ورزشکارانی از ۳۱ استان آغاز شد.

آغاز مسابقات المپیاد برتر رشته ووشو به میزبانی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، زنجان میزبانی مسابقات المپیاد برتر در هفت رشته ورزشی است و امروز مسابقات رشته ووشو با حضور مجید ملکی مدیر تیم‌های ملی ووشو کشور، محسن سیفی عضو تیم ملی ووشو و مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو آغاز شد. 
مدیر تیم‌های ملی ووشوی کشور در مراسم افتتاحیه مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در زنجان با بیان اینکه رشته ووشو در استعدادیابی قدمتی پیشینه دارد، اظهار کرد: در این رشته همواره کمیته استعدادیابی بسیار فعالی وجود داشته است. 
مجید ملکی با بیان اینکه المپیاد استعدادیابی در رده سنی نوجوان رقابت بین استان‌ها را جدی‌تر و محدودیت اعزام‌ها را حذف کرده است، گفت: زنجان قطب ووشوی کشور است و با حضور مربیان برتر کشوری مثل غفار امانی و رامین موحدنیا همچنان آینده افتخارآمیزی خواهد داشت.  
رئیس فدراسیون ووشو نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران هم‌اکنون در ووشو رتبه نخست و دوم آسیا و جهان را دارا است، اظهار کرد: درصدد آن هستیم تا این رشته را متعلق این خاک کنیم. 
مهدی علی‌نژاد با بیان اینکه بارزترین ویژگی برگزاری المپیاد استعداهای برتر ورزشی در کشور ایجاد شور و هیجان ویژه در ورزش ایران و رقابت تنگاتنگ و سالم بین استان‌ها در رده‌ی سنی آینده‌ساز ورزش است، افزود: بی‌شک این مسابقات جهش بزرگی در ورزش ایران رقم خواهد زد. 
وی با قدردانی از میزبانی زنجان افزود: مربیان کارآمد و نیروی فنی بسیار کارآمد ووشوی زنجان زبانزد است. 
رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه نفرات برتر این رقابت‌ها منتخبین اردوهای تیم ملی خواهند بود، اضافه کرد: دو نفر نخست رشته تالو و نفرات اول تا سوم و سوم مشترک ساندا به تیم ملی راه خواهند یافت. 
شایان ذکر است، در روز نخست در بخش پسران با تالوکاران برتر هفت فرم و با برگزاری 104 مبارزه ساندا با هم به رقابت پرداختند. 
در فرم «چانگ‌چوان» متین جمالی از اصفهان اول شد، محمدامین احمدی از مازندران در جایگاه دوم ایستاد و امیرحسین چرزه از هرمزگان سوم شد. 
در فرم «نان‌چوان» علیرضا رحیمی‌فرد از زنجان در جایگاه نخست ایستاد، علیرضا محمدی تازه‌کندی از قم دوم شد و عرفان زارعی از اصفهان در جایگاه سوم ایستاد. 
در فرم «تای‌چی‌چوان» امیرحسین عباسی از زنجان اول شد و امیرحسین هاشمی از فارس و علیرضا فنایی از خراسان رضوی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 
در فرم «دائوشو» محمدامین احمدی‌بازارده از مازندران، امیرحسین چرزه از هرمزگان و پارسا بهرام‌زاده از البرز به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند. 
در فرم «نن دائو» علیرضا رحیمی‌فرد از زنجان اول، عرفان زارعی از اصفهان دوم و علیرضا محمدی از قم سوم شد. 
در فرم «جین‌شو» محمدمهدی سپهری‌فرد از قم و امیرحسین باقرزاده از هرمزگان به صورت مشترک اول شدند، یونس رضایی از قزوین سوم شد. 
در فرم «تای‌چی‌جین» نیز امیرحسین عباسی از زنجان در جایگاه نخست ایستاد و امیرحسین هاشمی از فارس و علیرضا فنایی از خراسان رضوی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 
انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول