برابری در مالیات؛ خواست مردم خراسان جنوبی

مردم خراسان جنوبی از برخورد دوگانه با پرداخت مالیات گلایه‌مند هستند. در حالی که کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاه‌ها با سختگیری مواجه می‌شوند، برخی پزشکان و مراکز خدمات پزشکی با درآمدهای هنگفت بدون پرداخت مالیات باقی می‌مانند. شهروندان خواستار رسیدگی برابر و شفافیت مالیاتی هستند.
Demand

مالیات برابر، برخورد برابر

شهروندان خراسان جنوبی با مشاهده برخورد دوگانه در پرداخت مالیات، خواستار برابری و عدالت در اجرای قانون هستند. در حالی که یک بقالی کوچک در منطقه لانو، بیرجند تحت فشار قرار می‌گیرد، برخی پزشکان و مراکز لیزر تحت نظر متخصصان پوست و مو با درآمدهای هنگفت بدون پرداخت مالیات فعالیت می‌کنند. مردم می‌پرسند: چرا با «دانه‌درشت‌ها» همانند کسب‌وکارهای کوچک برخورد نمی‌شود؟ چرا گزارش‌های شفاف و آدرس مراکز مشخص، تاثیری در رسیدگی ندارد؟ 💡 هدف پویش: تحقق عدالت مالیاتی برای همه مشاغل و افراد برخورد یکسان با کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ شفافیت در پرداخت مالیات و اطلاع‌رسانی به مردم ✅ درخواست‌ها: رسیدگی فوری و عملیاتی به گزارش‌های مالیاتی افراد و مراکز با درآمد بالا برخورد قانونی با فرار مالیاتی بدون استثنا اطلاع‌رسانی شفاف درباره اقدامات انجام شده برای اعتماد عمومی 💬 پیام به مسئولان و مردم: «مالیات قانون است و باید برای همه یکسان اجرا شود؛ مردم بیرجند انتظار دارند عدالت مالیاتی را در عمل ببینند، نه فقط در روزنامه‌ها و بیانیه‌ها.» #مالیات_برابر | #عدالت_مالیاتی | #بیرجند | #شفافیت | #برخورد_یکسان

100
Claim report
1000
Follow up from the relevant official
01:14 - 25 مهر 1404



4 Replies

Profile picture of ‌iman Sardarian‌
حمایت شدلطفاً شما هم از پویش ما حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100032338614666/1759836516290568267
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
Demand

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه, سازمان بورس و اوراق بهادار تهران, سازمان بازرسي كل كشور

1000
Follow up from the relevant official
10,000
Follow-up from the highest authority

Profile picture of ‌Nazanin‌
@Nazanin40226 مهر 1404
با سلام و احترام از پویش شما حمایت شدلطفا از پویش ما حمایت کنیدhttps://farsnews.ir/Nazanin402/1760758581099995752
Profile picture of ‌Nazanin‌
Nazanin

@Nazanin402  •  26 مهر 1404

Demand

پیشنهاد تقسیم سیستان‌ و بلوچستان و کرمان به سه استان برای ارتقای خدمات

به علت وسعت مساحت زیاد مناطق سیستان و بلوچستان و کرمان نیاز است جهت : ۱- افزایش خدمات بهداشت ، زیر ساختی ، حمل و نقل ، آموزش ۲- تقسیم عادلانه بودجه و منابع ۳- تسریع در توسعه و اجرای پروژه های محلی ۴- تسهیل خدمت رسانی ۵- افزایش پاسخگویی به نیاز های محلی ۶- پاسخگویی سریع تر به مشکلات مردم ۷- تسهیل در رسیدگی بحران ها ، ضروری است که نمایندگان مربوطه قانونی را برای تقسیم این مناطق به سه استان شمالی، مرکزی و جنوبی همانند مشهد که به سه استان تقسیم شده است، با مطالبه‌گری و پیگیری در مجلس به تصویب برسانند.

نمایندگان سیستان و بلوچستان, رییس جمهور, جناب آقای قالیباف, استانداری ها و شهرداری های کشور

100
Claim report
1000
Follow up from the relevant official

Profile picture of ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili9 آبان 1404
پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه
Suggestions

پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه

پترو پالایشگاه میمه با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در کجای کار قراردارد؟! در سال ۸۷ بود که خبر اخذ موافقت اصولی برای احداث پتروپالایشگاه شمال میمه به نقل از بخشداری میمه روی خروجی خبرگزاری ها و تیتر روزنامه های آن سال قرار گرفت. چندی بعد یعنی در۱۷ اسفند ماه سال ۸۷ با حضور وزیروقت نفت، استانداروقت اصفهان، سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده وقت مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه،برخوار در مجلس شورای اسلامی ،کلنگ احداث نخستین مجتمع پترو پالایشگاه خصوصی کشوردر منطقه میمه زده شد تا با راه اندازی این مجتمع علاوه بر جلوگیری از خام فروشی نفت خام، موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصادی و آبادانی منطقه محروم میمه نیز گردد؛هرچند احداث و بهره برداری از مجتمع پالایشگاهی میمه ،سه سال اعلام شده بود اما امروز با گذشت چندین سال، هنوزهیچ نشانی از مراحل احداث و پیشرفت پروژه پتروپالایشگاه میمه مشاهده نمی شود،چرا که گویا در اوایل اردیبهشت ماه سال ۸۷، استاندار وقت اصفهان طی تماس تلفنی با بخشداری میمه، از عقد قرارداد با سرمایه‌گذار جدید در بخش میمه خبر داده بود که در ادامه و با برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل پتروپالایشگاه میمه و انجام بررسی‌های بسیار زیاد، سرانجام در کارگروه اشتغال استان اصفهان، ضرورت این سرمایه‌گذاری با حمایت شخص استاندار وقت و مدیران ارشد، استان اصفهان در میمه به تصویب رسید و در همین رابطه کمیته استعدادیاب استان اصفهان نیز کروکی مورد نظر در موقعیت شرق میمه را به میزان ۲۴۰۰ هکتار مورد تایید قرار داد و همچنین گویادر ۲۹دی ماه سال ۸۷،با تلاش و پیگیری فراوان بخشداروقت میمه، استاندار وقت اصفهان، نماینده وقت مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و غلامعلی سرتاج، مدیرعامل پتروپالایشگاه شمال میمه با استناد به ماده ۲۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از سوی معاون وزیر در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، با طرح ارائه شده شرکت پتروپالایشگاه شمال میمه مبنی بر احداث پتروپالایشگاه با مشخصات و تخصیص خوراک بر اساس شرایط معین موافقت شده بود و در این باره بخشدار وقت میمه پیش بینی کرده بود مجتمع پتروپالایشگاه میمه که یک پالایشگاه نفت خام به ظرفیت ۱۵۰هزار بشکه در روز است با دو مجتمع پتروشیمیایی شامل مجتمع‌های آروماتیک و الفین در برنامه زمانبندی اجرا سال ۱۳۹۱قرار بگیرد. البته آنچه در این باره لازم به ذکر می باشد اینکه پتروپالایشگاه میمه در ۹۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ هکتار کلنگ زنی شد که مهمترین علت انتخاب میمه برای ساخت این پتروپالایشگاه، نزدیکی به خطوط لوله نفت و گاز سراسری کشور بود؛ این مجتمع پالایشگاه نفت خام در صورت راه اندازی، محصولات تولیدی از قبیل بوتان، بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گوگرد، انیدریدمالئیک، اسیدسولفوریک، روغن و گریس، الکترودگرافیتی و دوده صنعتی خواهد بود ؛علاوه بر این واحد آروماتیک این مجتمع PAT و بنزن تولید شده و واحد الفین پتروپالایشگاه شمال میمه نیز استالدهید، وینیل استات، بوتانول، دو اتیل هگزانول، اتیلن اکساید و گلایکول‌ها، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتادین تولید خواهد شد. راه اندازی و بهره برداری از تنها طرح پترو پالایشگاهی بخش خصوصی کشور که یک طرح عظیم ملی و بی سابقه طی ۳۰سال گذشته در استان اصفهان می باشد علاوه بر اینکه استان اصفهان را اولین و تنها دارنده پترو پالایشگاه خصوصی کشور می کند. موجب اشتغال جوانان منطقه، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت اهالی منطقه می شود آبادانی و رونق اقتصادی شهرستان را نیز به دنبال خواهد داشت. امید است مسئولان استان اصفهان نسبت به پیگیری یکی از مهمترین مطالبات به حق اهالی منطقه میمه جدیت داشته و خود را در احقاق حقوق مردم سهیم بدانند.مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ مسئولان استان اصفهان در رابطه با اقدامات انجام شده و همچنین علت طولانی شدن مراحل احداث و بهره برداری مجتمع پترو پالایشگاه شمال میمه هستیم. پی نوشت: البته لازم به ذکر است در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه؛احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه طرح احداث پتروپالایشگاه میمه در محاق به سر می برد ؛بالطبع طرح احداث هفت واحد شیمیایی وابسته به مجتمع پتروپالایشگاه میمه وطرح احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در محاق به سر خواهد برد. لذا بدین ترتیب پیشنهاد می شود احداث پتروپالایشگاه میمه و پیگیری های لازمه را در این باره مبذول داشته و در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها نتیجه پیگیری ها را به اطلاع عامه مردم رسانده تا موجب تنویر افکار عمومی در این رابطه گردد ، باشد که پروژه پتروپالایشگاه میمه کلید خورده و به سرانجام برسد

وزارت نفت, هیات دولت وفاق ملی, کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

1000
Follow up from the relevant official
10,000
Follow-up from the highest authority

Profile picture of ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarmeymeh1 آذر 1404
Demand

شورای اسلامی شهر وزوان به انتقادات بیانیه رسمی این شورا پاسخ مکتوب دهد

بیانیه رسمی شورای اسلامی شهر وزوان خطاب به مردم شریف منطقه، وزارت کشور، استاندار محترم و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی : بسم‌الله الرحمن الرحیم  شورای اسلامی شهر وزوان، با ایمان به خداوند متعال و اتکاء به پشتوانه عظیم مردم منطقه، در خصوص اجرای مصوبه ۷۹۲۴۰ ( ایجاد شهرستان میمه و وزوان ) اعلام می‌دارد:  شورای اسلامی وزوان نه تنها مدافع حقوق مردم خود، بلکه حامی توسعه و پیشرفت کل منطقه است. باور ما این است که پیشرفت منطقه، به سود همه روستاها و شهرهای اطراف خواهد بود و آینده‌ای روشن برای کل مردم رقم خواهد زد.  متأسفانه برخی افراد طی دهه‌های گذشته، به دلیل مخالفت با نام وزوان، کل منطقه را قربانی کرده‌اند. این رفتار ناعادلانه، امروز مقاومت و اراده مردم وزوان را برای احقاق حق خود مصمم‌تر و راسخ‌تر ساخته است. هرگونه تلاش برای حذف نام وزوان از عنوان شهرستان، چه از طریق فرافکنی، مکاتبات خلاف واقع یا فشارهای غیرقانونی، محکوم است و این شورا با جدیت و استواری در برابر آن خواهد ایستاد. وزوان با دیدگاهی منطقی و احترام به نام میمه و وَزوان، بر حفظ این عنوان مشترک تأکید دارد؛ اما اگر احترام به این عنوان رعایت نشود، وزوان ذره‌ای از حق تاریخی و قانونی خود کوتاه نخواهد آمد. پس از دو دهه پیگیری مستمر، شورای اسلامی و مردم وزوان به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد حتی یک حرف از نام وزوان حذف گردد. مردم شریف منطقه، پشتوانه اصلی پیشرفت و توسعه پایدار هستند ونقش کلیدی آنان در تحقق عدالت و ارتقاء جایگاه منطقه بی‌بدیل است ،این شورا خود را خدمتگزار آنان می‌داند و با اتکاء به همین پشتوانه مردمی، مسیر را با قدرت ادامه خواهد داد.  آینده روشن است... حرکات پشت پرده مخالفان روز به روز برای مردم آشکارتر می‌شود و این خود نعمتی است که باعث افزایش آگاهی عمومی و اتحاد بیشتر خواهد شد. وزوان با تکیه بر تاریخ، فرهنگ و هویت متمدن خود، مصمم است تا مسیر عدالت و توسعه را هموار سازد و در کنار میمه، لایبید و همه روستاهای منطقه، آینده‌ای درخشان و پرامید بسازد.  شورای اسلامی شهر وزوان با ایمان، اتحاد و پشتوانه مردم، مصمم به تحقق عدالت، حفظ نام وزوان و اجرای کامل مصوبه شهرستان شدن می باشد. و السلام علیکم من تبع الهدی  شورای اسلامی شهر وزوان برخی انتقادات وارده به بیانیه رسمی شورای اسلامی شهر وزوان که امید است شورای اسلامی شهر وزوان به آن پاسخ مکتوب دهد: _ نخست آنکه ، برخلاف آن‌ چه در بیانیه‌ مذکور آمده، مصوبه‌ی ۷۹۲۴۰ نه تنها مورد اجماع در بخش میمه نیست ، بلکه با مخالفت جدی بخش قابل توجهی از مردم، نخبگان و شوراهای اسلامی بخش مواجه شده که انتقادات مدنی و راهپیمایی های اعتراضی مردم بخش میمه در این راستا، گواه آن است ، چرا که تخلفات قانونی در مصوبه مزبور در پروسه ارتقا بخش به شهرستان، کاملاً مشهود بوده و مردم بخش میمه هم خواهان رسیدگی به تخلفات قانونی و اصلاح مصوبه مزبور و در پی آن ارتقا بخش میمه به شهرستانند _مصوبه برخلاف ادعای بیانیه شورای شهر وزوان ،بدون طی فرآیندهای قانونی ومشارکتی و بدون لحاظ حساسیت‌های تاریخی، فرهنگی و هویتی بخش‌ ، به تصویب رسیده و از این‌رو،مشروعیت قانونی و اجتماعی آن محل تردید جدی است. _منطقاً توسعه‌ پایدار بخش ، تنها در سایه‌ قانونگرایی و قانونمداری، رای اکثریت ، احترام متقابل، پرهیز از تحمیل یک‌جانبه‌ اراده‌ سیاسی یا محلی ممکن است. _هرگونه تلاش برای تثبیت نام یاساختار اداری خاص، بدون اجماع و رضایت عمومی، نه تنها به انسجام بخش کمک نمی‌کند، بلکه بذر بی‌اعتمادی و شکاف را در دل مردم می‌کارد که بیانیه شورای شهر وزوان گویا سعی در انکار آن دارد. _ مردم بخش میمه با برگزاری راهپیمایی و اعتراضات مدنی به صراحت اعلام اند که با اجرای مصوبه به شکل فعلی مخالفند، و آن را مغایر با منافع جمعی بخش میمه می‌دانند و این مخالفت، نه از سر تعصب، بلکه از سر دغدغه برای عدالت، قانونگرایی ، توازن و احترام به همه‌ صداهاست. _اگر شورای وزوان مدعی شفافیت است، بهتر نیست به گفت‌وگوی مستند و قانونی تن داده و نسبت به شنیدن دیدگاه‌های مخالف، بررسی مستندات و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اقدام کند.

شورای شهر وزوان

100
Claim report
1000
Follow up from the relevant official