اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک‌های مؤمنانه تکواندوکاران در قبله تهران

تکواندوکاران در مراسم «همت جوانانه؛ دست‌های خدایی» که به منظور زنده نگهداشتن نام و یاد شهید شاخص ورزش کشور «وحید زمانی‌نیا» در شهرری برگزار شد بیش از ۱۵۰۰بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردند.

کمک‌های مؤمنانه تکواندوکاران در قبله تهران

خبرگزاری فارس از شهرری: مراسم «همت جوانانه؛ دست های خدایی» ظهر امروز با حضور خانواده شهید وحید زمانی‌نیا همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محمدرضا پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران، حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری، سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و جمعی دیگر از مسؤولان و ورزشکاران در سالن ورزشی شهید مقدم شهرری برگزار شد. 

در این مراسم که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه و تحت عنوان یادبود شهید شاخص ورزش کشور «وحید زمانی‌نیا» برگزار شد، خانواده بزرگ تکواندو یک‌هزار و ۵۰۰بسته حمایتی ویژه خانواده‌های ورزشکار آسیب دیده از کرونا را که تهیه کرده بودند، توزیع کردند. 

رئیس فدراسیون تکواندو و فرماندار شهرستان ری به عنوان سخنران در این مراسم پیرامون شخصیت شهید وحید زمانی‌نیا و لزوم الگوگیری جوانان از این شهید ورزشکار  همچنین در رابطه با اقدام پسندیده کمک مؤمنانه سخنرانی کردند. 

کمک ۲۲۰میلیاردی تکواندوکاران

فاطمه جلالی مسئول کمیته امور فرهنگی فدراسیون تکواندو در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کمک فدراسیون تکواندو سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران و سازمان بسیج ورزشکاران ۲۵۰بسته معیشتی حمایتی به ارزش هربسته چهارمیلیون ریال برای خانواده ورزشکار آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت. 

وی بیان کرد: فدراسیون تکواندو طی دوماه گذشته  پویش «دست‌هایی خدایی» را با همکاری ۲۲هیأت تکواندو استان سراسر کشور آغاز کرد و تاکنون یک هزار و۵۰۰ بسته معیشتی و غذای گرم را به مبلغ دو میلیارد و۲۰۰میلیون ریال در سراسر کشور توزیع کرده است.

مسؤول کمیته امور فرهنگی فدراسیون تکواندو گفت: فدراسیون تکواندو در نظر دارد عواید حاصله از این اقدام خداپسندانه را با همکاری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و سازمان بسیج ورزشکاران با نام شهید تکواندوکار «وحید زمانی‌نیا» شهید شاخص سال ۱۳۹۹ ورزش کشور در میان خانواده‌های تکواندوکار آسیب دیده از ویروس کرونا و کم برخوردار توزیع کند. 

تعویق المپیک به نفع ما نیست

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم ایران با هدایت «مهرو کمرانی» در رویداد‌های آسیایی قاره ای شرکت خواهد کرد تا بتواند از میان چهار وزن تکواندو بانوان در ۲ وزن کسب سهمیه کند.

وی با مطلوب خواندن شرایط ملی‌پوشان کشورمان، افزود: تیم‌ملی تکواندو ایران در گروه مردان موفق به کسب ۲ سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰  توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی شده است.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا اردوی تیم ملی تکواندو تعطیل شده و پس از کسب مجوزهای لازم از سوی ستاد کرونا اردوهای تیم ملی تکواندو برگزار می‌شود. 

عسگری ادامه داد: مسابقات قهرمان آسیا در اردیبهشت ماه را داشتیم که به دلیل شیوع کرونا لغو و تاریخ جدیدی از سوی فدراسیون جهانی تکواندو برای برگزاری مسابقات اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه تمرینات ملی‌پوشان را مجازی دنبال می‌کند، تصریح کرد: به صورت مجازی با آن‌ها در ارتباط هستم و فیلم‌های تمرینات را بازبینی می‌کنم البته محدودیت‌هایی برای تمرین در خانه وجود دارد و فقط می‌خواهیم آمادگی‌شان را تا حدی حفظ کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد تعویق المپیک توکیو، بیان کرد: فکر نمی‌کنم این اتفاق برای جامعه ورزش ما خوب باشد، چرا که بازیکنان پس از یک پروسه طولانی به سهمیه رسیدند و با شیرینی این موفقیت، انگیزه زیادی برای موفقیت در توکیو داشتند. 

عسگری در پایان خاطرنشان کرد: اکنون بیش از یک سال دیگر المپیک برگزار می‌شود و این مسأله کار را سخت‌تر کرد و همه برنامه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کمک‌های مؤمنانه به یاد شهدا تداوم داشته باشد

هادی ساعی مدیر فنی تیم ملی تکواندو و  قهرمان تکواندو جهان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که جوانان و نوجوانان در این مراسم حضور دارند و شهید زمانی‌نیا را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی بر استمرار چنین برنامه‌هایی تأکید داشت و ادامه داد: شهید وحید زمانی‌نیا باید الگوی تمام جوانان و ورزشکاران باشد.

پدر شهید وحید زمانی‌نیا نیز در جمع خبرنگاران گفت: اینگونه برنامه‌ها که کمک‌های مؤمنانه را به دست نیازمندان می‌رسانند بسیار خوب است و امیدوارم در طول سال چنین برنامه‌هایی برگزار و تداوم داشته شود. 

وی با بیان اینکه وحید بسیار بااخلاق و باادب بود، افزود: جوانان و تکواندوکاران شهدا را الگوی خود قرار دهند و اخلاق مداری را رعایت کنند و همه ورزشکاران از حرفه خود در مسیر اسلام و شهدا استفاده کنند. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول