اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

خرید توافقی چای ترش کشاورزان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت چای ترش در استان خرید توافقی محصول چای ترش کشاورزان و روستائیان انجام می‌شود.

خرید توافقی چای ترش کشاورزان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داد رحمن بامری امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت چای ترش در استان خرید توافقی محصول چای ترش کشاورزان و روستائیان انجام می‌شود

مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان افزود: شبکه تعاونی های روستایی استان  سیستان و بلوچستان در  راستای حمایت از تولید کنندگان  و کشاورزان  اقدام به خرید توافقی محصول چای ترش کشاورزان و روستائیان به مرکزیت شرکت تعاونی روستایی شهرستان دلگان می نماید.

 وی تصریح کرد: برای خرید توافقی چای ترش کشاورزان سیستان و بلوچستان هیچگونه مشکلی نداریم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سازمان سیستان و بلوچستان نیز گفت: برداشت چای ترش از سطح ٨۵٠ هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شده و تا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت.

اردشیر شهرکی شهرستان های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، منطقه سیستان، چابهار ومهرستان را عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان برشمرد واظهار داشت: کشت چای ترش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد چای ترش استان در شهرستان دلگان تولید می شود، پیش بینی کرد: در مجموع ٧٠٠ تن چای ترش در این استان برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان رتبه نخست تولید چای ترش کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول