اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرداخت مستمری به بیش از ۶۰۰ خانواده زندانیان استان سمنان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان گفت: بیش از ۶۰۰ خانواده زندانیان این استان ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

پرداخت مستمری به بیش از ۶۰۰ خانواده زندانیان استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان صبح امروز در ویژه‌برنامه نسیم مهر ویژه کمک خیرانه به خانواده‌های زندانیان استان سمنان، اظهار کرد: اکنون با حمایت خیران در انجمن‌های حمایت از زندانیان استان سمنان، بیش از ۶۰۰ خانواده زندانیان این استان مستمری ماهانه می‌گیرند.

وی با اشاره به کمک نهادهای حمایتی به انجمن حمایت از زندانیان استان سمنان برای کمک به خانواده‌های زندانیان بیان کرد: نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سپاه و بسیج و برخی دیگر از دستگاه‌های دولتی بسیار نقش‌آفرین بوده‌اند و کمک‌های زیادی را به خانواده زندانیان انجام داده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان از تغییر رویکرد این نهاد در مورد کمک به خانواده‌های زندانیان از نگاه حمایتی به نگاه توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای این خانواده‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این رویکرد بر اساس سند تحول قضایی و دستور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مدنظر قرار گرفته است.

کهربایی افزود: بر این اساس، امسال در کنار کمک‌های مالی انجمن‌های حمایت از زندانیان، خانواده‌های افراد در بند در استان سمنان را از نظر درآمدی توانمند می‌کنیم تا در بخش درآمدی و اقتصادی به وضعیت مطلوبی برسند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد نسبت به زندانیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: در سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، نگاه «زندانبانی» به نگاه «اصلاح و تربیت» تغییر یافته است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با تأکید بر اینکه امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندانیان در زندان‌ها، وضع خانواده‌های آنان است، اضافه کرد: اگر این دغدغه زندانیان رفع شود، زمینه اصلاح آنان فراهم‌ می‌شود.

کهربایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حمایت از خانواده‌های زندانیان استان سمنان در سال گذشته تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ میلیارد ریال به صورت نقدی، غیرنقدی و کمک‌هزینه‌های بهداشت و درمان به خانواده‌های زندانیان استان سمنان کمک شده است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول