اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آثار اجتماعی گرانی از زبان امام صادق (ع)/ دولت برای رفع مشکلات مردم در تلاش است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره اینکه امام صادق (ع) در باب آثار اجتماعی گرانی فرمودند، گرانی قیمت‌ها، اخلاق را بد می‌کند، امانت‌داری را از بین می‌برد و انسان مسلمان را دل‌تنگ و بی‌قرار می‌کند، گفت: دولت شبانه‌روز تلاش می‌کند تا مشکلات کشور را کاهش دهد.

آثار اجتماعی گرانی از زبان امام صادق (ع)/ دولت برای رفع مشکلات مردم در تلاش است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در سفر به شهر دیباج ضمن زیارت آستان مقدس امامزاده سیدمحمد (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این شهر و تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری امام جعفرصادق (ع) اظهار کرد: شهر دیباج در تقدیم شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی نسبت به جمعیت یکی از شهرهای تراز اول کشور است.

مطیعی با اشاره به ویژگی‌های برجسته امام جعفرصادق (ع) افزود: امام صادق (ع) در طول زندگی پرخیر و برکت خود، ابعاد مختلف حکومت‌های ستمگر اموی و عباسی را درک کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین ظلم و ستم به امام جعفرصادق (ع) در دوران حکومت جبار منصور دوانیقی صورت گرفت، افزود: قساوت حکام عباسی به‌ویژه منصور دوانیقی تا آنجا پیش می‌رفت که سادات بنی‌هاشم را سر می‌بریدند و محل دفن اجساد نیز تا مدت‌ها آشکار نمی‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: منصور دوانیقی به فرزندش وصیت کرده بود که اگر می‌خواهی حکومت تو پایدار بماند باید راه خشونت و خونریزی را ادامه دهی!

مطیعی با بیان اینکه حُکّام ظالم عباسی تلاش می‌کردند ائمه اطهار (ع) را به‌زعم خودشان تحقیر کنند، تصریح کرد: امروز نام و جایگاه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام جعفرصادق (ع) در جهان تشیع و حتی در سراسر گیتی می‌درخشد.

تربیت هزاران شاگرد توسط امام صادق (ع)

وی به تربیت هزاران شاگرد توسط امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام جعفرصادق (ع) علاوه بر تربیت چهار هزار شاگرد در علوم مختلف، با حکومت ظلم و جور دوران خود مبارزه می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تشریح روایتی از امام صادق (ع) در باب آثار اجتماعی گرانی گفت: امام جعفرصادق (ع) فرمودند «غَلاءُ السِّعرِ یسِیءُ الخُلُقَ و یذهِبُ الأمانَةَ و یضجِرُ المَرءَ المُسلمَ» گرانی قیمت‌ها، اخلاق را بد می‌کند، امانت‌داری را از بین می‌برد و انسان مسلمان را دل‌تنگ و بی‌قرار می‌کند.

مطیعی با بیان اینکه گرانی قیمت‌ها، بداخلاقی را در جامعه گسترش می‌دهد، افزود: در دوران گرانی، ایثار و فداکاری و اعمال نیکو نظیر قرض‌الحسنه کمرنگ می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی قیمت کالاها به صورت روزانه تغییر می‌کند، میل به دادن قرض‌الحسنه از بین می‌رود؛ چراکه ارزش پول در نوسانات قیمت کاهش پیدا می‌کند.

نقش افراد جامعه در دامن زدن به گرانی‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به نقش افراد جامعه در دامن زدن به گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی افراد به سود متعارف قانع نیستند و جنبه انصاف را در معاملات خود رعایت نمی‌کنند یا کالاهای پُرتقاضا را با هدف گران‌فروشی احتکار می‌کنند، مدیریت تورم و گرانی حتی برای دولت هم دشوار می‌شود.

مطیعی با یادآوری توصیه امام جعفرصادق (ع) برای کار و تلاش مستمر اظهار کرد: نبی اکرم (ص) نیز فرمودند «دعای کسی که در خانه‌اش بنشیند و فقط دعا کند و هیچ کاری نکند، مستجاب نمی‌شود!».

وی دومین پیامد منفی گرانی را از بین رفتن راست‌گویی و امانت‌داری در جامعه عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «برای شناخت افراد، به راست‌گویی و امانت‌داری آن‌ها نگاه کنید»، این موضوع نشان می‌دهد راست‌گویی و امانت‌داری چه جایگاه مهمی در جامعه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه افسردگی و سرخوردگی اجتماعی، سومین اثر مخرب گرانی است، گفت: فردی که از خرید کالای مورد نیاز خود ناتوان باشد در گذر زمان دچار سرخوردگی، یأس و پریشانی می‌شود.

مطیعی با تأکید بر صبر، استقامت و بصیرت ملت ایران در دوره‌های مختلف افزود: مردم ایران وظیفه خود را به خوبی انجام داده و می‌دهند و در دفاع از نظام و انقلاب جلوتر از مسؤولان حرکت می‌کنند؛ اما دولتمردان نیز باید به وظایف خود به ویژه در حوزه اقتصاد عمل کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت آیت‌الله رئیسی شبانه‌روز در تلاش است تا مشکلات بخش‌های مختلف کشور به ویژه مسائل اقتصادی کاهش یابد.

پایان پیام/74007/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول