اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امام جمعه سمنان: همه برای «مهار تورم و رشد تولید» بسیج شوند/ علت ایجاد تورم را ابتدا باید شناخت

امام جمعه سمنان گفت: امسال همه مسؤولان و فعالان اقتصادی باید برای «مهار تورم و رشد تولید» بسیج شوند.

امام جمعه سمنان: همه برای «مهار تورم و رشد تولید» بسیج شوند/ علت ایجاد تورم را ابتدا باید شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور استاندار سمنان و شماری از مردم در مصلای نماز جمعه این شهر اقامه شد، فرارسیدن سال نو را به همه مردم ایران اسلامی تبریک گفت و خواستار توجه به اثرات ماه میهمانی خدا در جامعه شد.

وی با اشاره به اهمیت عملی شدن پیام سال رهبری که خواستار توجه جدی مسؤولان کشور به «مهار تورم و رشد تولید» شده‌اند، تصریح کرد: همه مسؤولان و فعالان اقتصادی امسال باید بسیج شوند تا این خواسته مهم محقق شود.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، نام‌گذاری سال‌ها را بر اساس نیازها و الزامات موجود انجام می‌دهند و از این‌رو، همه باید به میدان بیایند و کمک کنند تا این منویات و خواسته‌ها که درنهایت سبب ایجاد رفاه نسبی در جامعه می‌شود، به تحقق برسد.

مطیعی بیان کرد: توجه به نام‌گذاری سال باید در دستور کار همه باشد و دولت در این زمینه وظیفه جدی دارد؛ چراکه ایجاد رفاه، آرامش، کاهش وابستگی به سایر کشورها و به‌خصوص استقلال اقتصادی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان اخیر، نام‌گذاری سال‌ها را بر اساس مسائل اقتصادی مهم انجام داده‌اند و این مسأله اهمیت موضوع را نشان می‌دهد؛ امسال هم باید «مهار تورم و رشد تولید» به‌عنوان مهم‌ترین امر مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه «مهار تورم» در حقیقت جنبه سلبی دارد، گفت: مهار تورم نیازمند برنامه‌ریزی و سلسله اقداماتی است که بتواند جلوی گرانی‌ها را بگیرد و بازار را آرام سازد و این بخش سلبی پیام سال رهبری است.

مطیعی همچنین با بیان اینکه «رشد تولید» نیز به بخش ایجابی موضوع اشاره دارد، گفت: در این حوزه اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد؛ ولی رهبری معظم باز هم بر ادامه آن تأکید داشتند و از این‌رو، امسال باید موانع پیش روی تولید با عزم و اراده بهتری نسبت به گذشته از پیش پای کارآفرینان و تولیدکنندگان برداشته شود.

وی تصریح کرد: علت ایجاد تورم ابتدا باید شناخته و سپس در مسیر مهار آن قدم برداشته شود؛ در رشد تولید نیز همین‌گونه است و ابتدا باید بهترین راه‌های رشد تولید و موانع موجود در این حوزه را شناخت و سپس در راستای تحقق اهداف موردنظر اقدام کرد.

پایان پیام/74002/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول