اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بررسی پرونده تخلف ۲۱ شرکت حمل و نقل در استان سمنان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: پرونده تخلف ۲۱ شرکت حمل و نقل در این استان بررسی شد.

بررسی پرونده تخلف ۲۱ شرکت حمل و نقل در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلامرضا طحان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در حاشیه سومین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ بخش کالا اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۲ مبنی بر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری، تعداد هفت جلسه کمیسیون برگزار شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد سه جلسه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا را عهده‌دار بوده و در چهار جلسه تخلفات شرکت‌های حوزه مسافر مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: در این جلسه پرونده ۱۰ شرکت حمل و نقل کالا مورد بررسی قرار گرفت که پرداخت نشدن کرایه رانندگان، صدور بارنامه صوری و جعلی، مغایرت وزن، فعالیت غیرقانونی و دریافت کمیسیون اضافه از تخلفات اساسی این شرکت‌ها بوده است.

طحان همچنین شکایت مسافران از عملکرد شرکت‌ها، صدور صورت‌وضعیت‌های غیرواقعی، افزایش بهای بلیت، صدور دستی فروش بلیت، تأخیر بیش از حد در حرکت ناوگان را از عمده تخلفات شرکت‌های حوزه مسافر استان سمنان دانست.

وی افزود: ۱۱ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل مسافربری در آخرین کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل مسافر مطرح شد که پس از استماع ادله مدیران شرکت‌ها و مسؤولان دفاتر فروش بلیت، در صورت احراز تخلف، نسبت به صدور حکم اقدام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: بر اساس ماده ۱۲ آیین‌نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۹۲، رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای در زمینه رعایت نشدن مفاد و شرایط آیین‌نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت‌وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ و بخشنامه‌های اعلامی به تخلفات ارجاع‌شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی می‌شود.

طحان تصریح کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول