اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رسیدگی به ۱۴۹ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جاده‌ای سمنان

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۱۴۹ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده‌ای در این استان بررسی شد.

رسیدگی به ۱۴۹ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جاده‌ای سمنان

امیرحامد اعلایی، رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۹ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده‌ای در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ و موضوع ماده ۱۴ بررسی شد.

وی افزود: در سال گذشته ۴۱ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش‌های کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۰۶ فقره مربوط به شرکت‌های حمل و نقل بخش کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ موردبحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: همچنین دو پرونده تخلفات موضوع ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی رسیدگی و رأی مقتضی صادر شده است.

اعلایی گفت: عمده تخلفات بررسی‌شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه، رعایت نکردن مقررات حمل و نقل، پروتکل‌های بهداشتی، فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیرمجاز بوده و عمده تخلفات بررسی‌شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سوءاستفاده از شناسه ملی و کد پستی، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه، حضور نداشتن و نظارت مدیر فنی، پرداخت نکردن کرایه راننده و نبود تجهیزات ایمنی است.

وی بیان کرد: در سال گذشته، ۴۰ پرونده دعاوی حقوقی و کیفری تشکیل شده است که در بیش از ۸۰ درصد آنها رأی به نفع سازمان صادر شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: همچنین طی سال ۱۴۰۰ به چهار پرونده اراضی معارض پروژه‌های احداثی راه رسیدگی و اراضی معارض آزادسازی شده است.

اعلایی اضافه کرد: تعداد ۳۳ فقره پرونده سرقت توسط اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز در این بازه زمانی طرح و پیگیری شده و هشت نفر از سارقان تحت تعقیب قرار گرفته و محاکمه شده‌اند.

وی از رانندگان و صاحبان شرکت‌های حمل و نقل خواست تا تمام قوانین و مقررات و ضوابط ایمنی را به‌دقت رعایت کنند تا باعث بروز مشکل برای خود در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ نشوند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول