اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت بیش از ۸۵۰۰ ساعت ماشین‌آلات سنگین راهداری سمنان

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از فعالیت بیش از هشت هزار و ۵۰۰ ساعت ماشین‌آلات سنگین در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

فعالیت بیش از ۸۵۰۰ ساعت ماشین‌آلات سنگین راهداری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدکاظم سیار، رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه منسجم برای افزایش طول عمر و نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات راهداری، اظهار کرد: برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر ماشین‌آلات اجرای یک برنامه دقیق ضروری است.

وی اضافه کرد: در این راستا طی 6 ماه نخست سال جاری 10 نفر برای آموزش سرویس و نگهداری ماشین‌آلات راهداری به استان‌های تهران و رشت اعزام شدند.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به‌ ضرورت بازسازی ماشین‌آلات راهداری و حفظ توان آنها به‌عنوان یک سرمایه ملی بر آمادگی تجهیزات راهداری در فصول مختلف سال تأکید کرد.

سیار تصریح کرد: نگهداری صحیح و تعمیرات به‌موقع در فصول گرم در عملیات راهداری محوری ازجمله تیغ‌کشی، رگلاژ و تسطیح حریم جاده، در فصول سرد در عملیات راهداری زمستانی همچون نمک‌پاشی و برف‌روبی و در مواقع بحرانی مانند بازگشایی مسیر در زمان وقوع سیل ملموس خواهد بود.

وی افزود: طی 6 ماه گذشته بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان بابت خرید لوازم و اجرت تعمیرات ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین استان سمنان هزینه شده است.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی به علت بارش‌های سیل‌آسا شاهد خسارات فراوانی در حوزه راه بودیم که ماشین‌آلات و رانندگان تابعه این اداره کل به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی بودند.

سیار ادامه داد: حتی با جاری شدن سیل در استان تهران یک دستگاه لودر به شهرستان فیروزکوه برای مشارکت در بازگشایی محورهای مسدود و آسیب‌دیده اعزام شد.

وی خدمت‌رسانی در اربعین سال جاری را از دیگر اقدامات اداره ماشین‌آلات عنوان کرد و گفت: قبل از ایام ورود زائران به استان ایلام یک دستگاه گریدر برای آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی زوار اربعین حسینی و پارکینگ عمومی مرز مهران اعزام شد.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: همچنین هم‌زمان با آغاز سفرهای اربعین حسینی نیز 18 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و بالغ‌بر 20 راننده و راهبر افتخاری برای رفاه حال زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعزام شدند.

سیار گفت: نجات جان حتی یک انسان برای قشر راهداری مهم است و تلاش می‌کند راه را برای کاربران و مسافران جاده‌ای هموار کند و نویدبخش آرامش در جاده‌ها باشد که این امر در فصول سرد سال از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است که در این راستا از هم‌اکنون برای 6 ماه دوم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در حال پیگیری است.

وی از فعالیت بیش از هشت هزار و 500 ساعت ماشین‌آلات سنگین در 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در جهت سیاست‌های دولت و با توجه به فعالیت گسترده برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام انتظار می‌رود این ساعت کارکرد در 6 ماه دوم سال از 10 هزار ساعت عبور کرده و بتوانیم به نحو شایسته به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول