اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرماندار سمنان: سرانه مطالعه در سمنان کم است

فرماندار شهرستان سمنان بر ضرورت افزایش کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و گفت: طبق آمارهای رسمی، متأسفانه سرانه مطالعه در ایران و شهرستان سمنان کم است.

فرماندار سمنان: سرانه مطالعه در سمنان کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد بهرامی فرماندار شهرستان سمنان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، به نقش کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه و پیشرفت جوامع اشاره کرد و افزود: گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی قطعاً در راستای توسعه اخلاق و فضیلت در جامعه خواهد بود و نقش انکارناپذیر در توسعه و پیشرفت جوامع دارد.

وی به نقش کتاب و مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: به هر میزان از توجه به کتاب کاسته شود مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می‌شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان گفت: در زمینه دریافت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری، تفاهم و تعامل مناسب‌ترین گزینه ممکن است و با توجه به مشکلات عدیده شهرداری سمنان به‌ویژه ازنظر مالی و درآمدی، این امر موضوعیت بیشتری پیدا می‌کند که با پیگیری‌هایی که صورت خواهد گرفت، این مشکل رفع خواهد شد.

بهرامی بر ضرورت افزایش کتابخانه‌های عمومی در برخی نقاط شهری به‌ویژه در مسکن مهر و روستاهای شهرستان تأکید کرد و افزود: یکی از معیارهای پیشرفت هر جامعه، میزان مطالعه افراد آن جامعه است و طبق آمارهای رسمی، متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ایران و همچنین شهرستان سمنان تا حدودی کم است و باید بیش ‌از پیش در این امر تلاش کرد.

فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: مسکن مهر یکی از مناطق پرجمعیت سمنان است و باید کتابخانه مناسبی در این منطقه ساخته شود تا کتاب‌دوستان از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول