اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی ادبی دفاع مقدس در سمنان معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی ادبی دفاع مقدس در استان سمنان معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی ادبی دفاع مقدس در  سمنان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان صبح امروز در اختتامیه  جشنواره های فرهنگی ادبی دفاع مقدس که با حضور هنرمندگان و نویسندگان در مرکز فرهنگی و موزه  دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: زبان هنر ساده ترین و تاثیرگذارترین راه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جدید است؛ زیرا زبان هنر زبان احساس است و بواسطه شعر، موسیقی، تصویر سازی و نمایش بهتر می توان به ترویج فرهنگ دفاع مقدس کمک کرد.
وی ادامه داد: دفاع مقدس یک قله رفیع و دست نیافتنی در تاریخ انقلاب است و ارزش های دفاع مقدس باید در قالب هنر به نسل های امروز و فردا منتقل شود، همانگونه که هنر در نسل گذشته اثرگذار بود، امروز نیز می تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
سلامی افزود: هنرمندی که احساس وظیفه می‌کند برای انقلاب ارزش‌ها و شهدا کاری انجام می‌دهد او رزمنده دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تلقی می‌شود، کار و هنرش عبادت ،جهاد و مجاهدت است و این وجه تمایز هنرمندان انقلابی و غیرانقلابی است. 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان  با بیان این که  امروز همه وظیفه داریم در هر سنگری که هستیم برای نشر و ترویج ارزش‌ها دفاع مقدس تلاش کنیم، افزود:  نقش نویسندگان و هنرمندان در ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و روحیه  ایثار و شهادت در جامعه بسیار اثرگذار است و این قشر باتوجه به ظرافت و حساسیت فعالیت های خود میتوانند نسل جوان جامعه را به ارزش های دفاع مقدس جذب کنند.
وی گفت: مفاهیم دفاع مقدس زمینه برای بروز و ظهور استعدادها و اقدامات ارزشمند هنرمندان ماست و استان سمنان در رشته‌های مختلف هنری، نویسندگی، شعر، داستان دارای استعدادهای درخشانی است.
این مسئول ادامه داد:  بازتعریف و بازتولید مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان از ضروریت‌های امروز ماست و باید افتخارات عظیم دوران دفاع مقدس در قالب‌های گوناگون ازجمله هنر و ادبیات دفاع مقدس به جوانان امروز منعکس کنیم.
مدیر کل حفظ آثار  و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان افزود: دفاع مقدس بازدارندگی برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرد و اگر رزمندگان امروز آن حماسه بزرگ و فراموش‌نشدنی را خلق کردند، رزمندگان امروز نیز باید در عرصه فرهنگ، هنر، ادبیات، رسانه و فضای مجازی حماسه‌های بزرگ را خلق کنند.
در ادامه  این مراسم  از  تشکل مردم نهاددفاع مقدس کانون شهدای اروانه،  موسسه خشت  اول،  موسسه ستارگان پرفروغ،  موسسه مرصاد،موسسه مهد کرامت  به عنوان  برگزیدگان جشنواره تشکل های برتر مردم نهاد دفاع مقدس و  از نویسندگان  محمد رضا ملکی،  عطیه رضایی،  زینب جهان پرور،  فاطمه مصطفوی فر،  فاطمه زهرا اکرامی به عنوان برگزیدگان دهمین جشنواره  جایزه ادبی  داستان کوتاه دفاع مقدس و  شاعران  زینب بندری،  نسیبه یعقوبی،  زینب دولتخواهی، مائده اسفندیار، شیدا  جلالوند  به عنوان برگزیدگان  جشنواره  شعر  دفاع تقدیر و  قدردانی شد.
 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول