اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت مردمی که با دوری از جبهه‌ها، در تعداد شهدا برترند/ تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: سمنان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.

روایت مردمی که با دوری از جبهه‌ها، در تعداد شهدا برترند/ تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ظهر امروز در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، با بیان اینکه نقش مردم استان سمنان در دوران دفاع مقدس مورد تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته، اظهار کرد: سهم مردم این استان در دوران دفاع مقدس بسیار برجسته بود.

او بیان کرد: مردم استان به نسبت جمعیت هم‌طراز استان‌های بزرگ کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و مجاهدت این مردم بزرگ همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز نیز در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در موضوع نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در رتبه نخست کشوری باشیم.

جمع‌آوری آثار و اسناد رزمندگان جنگ تحمیلی

سلامی با بیان اینکه دایرةالمعارف دفاع مقدس استان سمنان در حال تدوین و تنظیم است، افزود: جمع‌آوری آثار و اسناد رزمندگان جنگ تحمیلی به جهت ثبت در بانک اطلاعاتی و تدوین دایرة‌المعارف استانی دفاع مقدس به‌منظور نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی جامعه در حال انجام است.

او بیان کرد: انتظار داریم همکاری ایثارگران در خصوص جمع‌آوری آثار و اسناد و تنظیم دایرة‌المعارف دفاع مقدس مورد عنایت سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار گیرد.

برگزاری جشنواره صبر و مقاومت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص برگزاری جشنواره صبر و مقاومت افزود: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت به‌منظور قدردانی از همسران و مادران شهدا هم‌زمان با میلاد بانوی حماسه تاریخ اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) در سمنان برگزار می‌شود و امسال نیز بنا داریم هم‌زمان در شهرستان سمنان در سراسر استان این جشنواره را برگزار کنیم.

سلامی ادامه داد: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس بین نسل جوان و دانشجویان است.

او گفت: امروز ۹۰ درصد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان سمنان در حال تدریس این درس هستند و همچنین برای مدیران و کارمندان دولت با هدف ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات مدیران و کارمندان نسبت به علل، اهداف و شرایط دفاع مقدس این دوره به‌صورت مجازی و حضوری در حال ارائه بوده که در سال ۹۸ استان سمنان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس و مدافعان حرم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس، تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس و مدافعان حرم در طول سال می‌باشد که در سطوح مختلف تعریف شده است و همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح استان باید در تحقق این اقدام ارزشمند تلاش کنند.

سلامی تأکید کرد: از دیگر اقدامات ارزشمند، جمع‌آوری آثار دوران دفاع مقدس است؛ اگرچه تاکنون ۲۰۰ هزار برگ اسناد مکتوب جمع‌آوری شده و ۳۰ هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی پیشکسوتان دریافت و پنج عنوان کتاب اسنادی چاپ شده است.

او ادامه داد: در نظر داریم این طرح را همچنان با قوت و به‌صورت اقدام جهادی و نهضتی با همکاری همه دستگاه‌ها پیگیری کنیم.

فعالیت‌های دفاع مقدس بر اساس تقویم بلندمدت تنظیم شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان هم در این دیدار گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنجینه تمام‌نشدنی است و ما می‌توانیم از این گنجینه در حوزه‌های مختلف و در ابعاد مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و سبک زندگی به مردم معرفی کنیم.

احمد ریواده ادامه داد: چهلمین سال دفاع مقدس تجربه خوبی برای تداوم فعالیت‌های دفاع مقدس در طول یک سال بود و باید فعالیت‌های دفاع مقدس را بر اساس یک تقویم بلندمدت تنظیم کنیم.

او بیان کرد: استان سمنان دارای پیشینه تاریخی ارزشمندی به‌خصوص در دوران دفاع مقدس بوده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تدوین آثار حوزه دفاع مقدس عملکرد خوبی داشته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: هر جا به اولویت‌ها توجه کردیم، موفق بودیم و مسؤولیت اول ما حفظ جمهوری اسلامی است. مهم‌ترین ابزار در این زمینه آگاهی و بصیرت است و فرهنگ دفاع مقدس نیز یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تحقق این آرمان بزرگ به شمار می‌رود.

ریواده افزود: دفاع مقدس سند هویتی ماست و دانشنامه دفاع مقدس نیز یک سند علمی از افتخارات این ملت بزرگ به شمار می‌رود و باید برای نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس با زبان و ابزار امروزی برای آیندگان تلاش کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول