اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حمایت آموزش و پرورش از ۳۵۰ اثر و تألیف فرهنگیان استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۳۵۰ اثر و تألیف فرهنگیان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ توسط آموزش و پرورش حمایت شده است.

حمایت آموزش و پرورش از ۳۵۰ اثر و تألیف فرهنگیان استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان‌ پیش از ظهر امروز با حضور در جمع دانش‌آموزان دبیرستان ۱۵ خرداد سرخه به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: هفته پژوهش با شعار «پژوهش مدرسه‌ای، پشتیبان ایرانی قوی» آغاز شده است و آغازی دوباره برای تبدیل ایده به دیده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در نقطه آغازین ایده است و نهایتاً تبدیل به دیده می‌شود، بیان کرد: جشنواره‌های تحولی ناظر بر همین است که از همان دوران ابتدایی در قالب جشنواره جابر بن حیان، در دوره متوسطه اول در قالب جشنواره نوجوان خوارزمی، در دوره متوسطه دوم در قالب جشنواره جوان خوارزمی و جشنواره تحولی دیگری که در حوزه‌های علوم نوپدید مثل نانو زیست‌فناوری در پژوهش‌سراها اجرا می‌شود، به دنبال این هستیم که ذهن پرسشگر دانش‌آموز را به این سمت هدایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: اگر به سند تحول بنیادین بنگریم، مشاهده می‌کنیم که یکی از نظام‌های اصلی این سند که ریل حرکت سند تحول بنیادی است، زیر نظام پژوهش و ارزشیابی قرار دارد.

دستورانی عنوان کرد: پژوهش و ارزشیابی زیر نظامی است که کیفیت آموزش و پرورش را رقم می‌زند و باعث می‌شود که مدارس تبدیل به مدارس پژوهنده شود.

وی افزود: استان سمنان بعد از تهران و اصفهان به‌طور مشترک با خراسان رضوی هم در شورای تحقیقات و پژوهش و هم در بخش دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده در جایگاه سوم قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: ۳۵۰ اثر و تألیف فرهنگیان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ توسط آموزش و پرورش حمایت شده تا چراغ پژوهش روشن‌تر و پرنورتر باشد.

دستورانی افزود: هشت هزار ساعت کارگاه آموزشی پژوهش‌محور هم برای فرهنگیان و هم برای دانش‌آموزان در این شرایط سخت کرونا برگزار شده که همه این‌ها از هزاران گامی است که باید برای پررنگ کردن خط پژوهش در نهاد تعلیم و تربیت برداشته شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول