اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از رویکرد «همه‌گیری عمومی» روحانی تا «واکسیناسیون عمومی» رئیسی

برخی کارشناسان عقیده دارند که رویکرد همه‌گیری عمومی در دولت روحانی، جای خود را به واکسیناسیون عمومی برای زندگی در دولت رئیسی داده است و در استان سمنان نیز این امر قابل بررسی و مشاهده است.

از رویکرد «همه‌گیری عمومی» روحانی تا «واکسیناسیون عمومی» رئیسی

خبرگزاری فارس سمنان- بهنام مطلبی: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، رویکرد واکسیناسیون عمومی در کشور فراگیر شد و دولت تمام تلاش خود را برای واردات واکسن از کشورهای دیگر و تأمین واکسن داخلی به کار بست؛ برخی کارشناسان هم عقیده دارند که رویکرد همه‌گیری عمومی در دولت روحانی، جای خود را به واکسیناسیون عمومی برای زندگی داد.

تلاش‌ها ادامه داشت تا آنجا که رکورد روزانه تزریق واکسن کرونا در کشور هم شکسته شد و شاهد تزریق یک میلیون و ۶۷۸ هزار دُز واکسن کرونا تنها در یک شبانه‌روز بودیم.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان هم تأکید می‌کند: برای حمایت از زحمات تولیدکنندگان داخلی واکسن حتماً باید واکسن‌های داخلی مورد تأیید وزارت بهداشت پیش‌خرید شود وباید با افزایش میزان واکسیناسیون به بیش از ۸۰ درصد، از سلامت مردم صیانت کنیم.

تلاش‌ها در دولت فعلی برای واکسیناسیون علیه کرونا در استان سمنان هم پیگیری شده و تاکنون جمعیت قابل‌توجهی واکسینه شده‌اند؛ اما شرایط امروز چگونه است؟

وضع خوب است و مدارس باز

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در خصوص پوشش واکسیناسیون کرونا در استان سمنان گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در نوبت نخست به بیش از ۸۰ درصد و در نوبت دوم نیز به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

او گفت: کمیته واکسیناسیون کرونا در این استان تشکیل و جلسات با حضور استاندار برگزار می‌شود تا موضوع واکسیناسیون به‌صورت ویژه پیگیری شود؛ چراکه اولویت ما در استان افزایش پوشش واکسیناسیون است.

هاشمی گفت: در حوزه آموزش و پرورش باید با اقدامات جدی، به بیش از ۹۵ درصد و در نهایت ۱۰۰ درصد واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان علیه کرونا دست یابیم.

استاندار سمنان از بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان سمنان خبر داد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، وضع نزولی ابتلا و سرایت بیماری کرونا در استان تثبیت خواهد شد.

وی افزود: در جامعه کارگری استان سمنان نیز باید ترغیب به تزریق واکسن و همچنین آگاهی‌بخشی در این زمینه با اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد و مرکز تزریق واکسیناسیون سیار در ورودی شهرک‌های صنعتی مستقر شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه اگر نیاز باشد و بر اساس تقاضا، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرها تغییر داده و جابه‌جا شود، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید در زمینه پوشش واکسیناسیون و رسیدن به ایمنی جمعی از استان‌های برتر کشور باشد.

واکسیناسیون ۸۶.۶ درصدی

نوید دانایی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم می‌گوید: پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کل مجموعه استان سمنان در جمعیت بالای ۱۲ سال بر اساس سامانه «سیب»، ۸۶.۶ درصد است.

وی عنوان کرد: همچنین پوشش نوبت دوم واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال در مجموعه کل استان سمنان، به ۷۰.۴ درصد رسیده است.

استقرار تیم واکسیناسیون در شهرک‌های صنعتی

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز اظهار کرد: در ماه‌های گذشته، به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در شهرک‌های صنعتی، تیم واکسیناسیون کرونا مستقر شدند.

وی اضافه کرد: مجدداً اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان اعلام آمادگی کنند، ما حاضریم در زمینه واکسیناسیون جامعه کارگری و استقرار تیم واکسیناسیون سیار در ورودی شهرک‌های صنعتی، مساعدت و همکاری لازم را داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: از اقدام دانشگاه‌ها در خصوص استقرار تیم پایش و واکسیناسیون بیماری در ورودی شهرک‌های صنعتی در گذشته، تقدیر و تشکر داریم.

واکسیناسیون ۸۹.۵ درصدی سمنانی‌ها

مهدی صمیمیان، سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان نیز اظهار کرد: در زمینه تزریق واکسن کرونا در نوبت اول در شهرستان سمنان، به حدود ۸۹.۵ درصد رسیدیم.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر ۷۱.۱ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان، دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: جمع تزریق واکسن کرونا در این شهرستان تاکنون ۲۴۹ هزار و ۵۱۳ نفر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: در روستاهای سمنان برای مقابله با کرونا با کمترین مشکل مواجه هستیم.

اتوبوس سیار تزریق واکسن کرونا در شاهرود

ابوطالب جلالی، فرماندار شهرستان شاهرود نیز اظهار کرد: سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت در این شهرستان به‌خوبی در حال انجام‌وظیفه هستند.

جلالی با بیان اینکه اتوبوس سیار تزریق واکسن کرونا در میدان امام شهر شاهرود مستقر شده است، عنوان کرد: محدودیت حضور در پارک‌ها و آرامستان‌ها در شهرستان برقرار است تا به وضع زرد کرونایی برسیم.

اعتماد کنیم

به‌هرحال، واکسیناسیون عمومی یکی از اقدامات جدی است که این روزها در سراسر جهان پیگیری می‌شود و در کشور ما هم گرچه برخی‌ها مقابل آن مقاومت‌هایی دارند، اما عموم مردم با اعتماد به کادر بهداشت و درمان و در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا، این امر را جدی گرفته‌اند.

انتهای پیام/۷۴۰۲۴/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول