اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چند نفر در سمنان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند؟

استاندار سمنان گفت: بیش از یک‌هزار نفر در این استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌­اند.

چند نفر در سمنان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در گفت‌­و­گو با خبرنگاران اظهار کرد: تأکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ البته در زمینه واکسیناسیون در حوزه استان سمنان هم دانشگاه علوم پزشکی سمنان و هم دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بسیار خوب عمل کرد­ند و موردتوجه و استقبال مردم واقع شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون به ۸۵ درصد مردم استان سمنان دُز نخست واکسن کرونا و ۵۶.۴ درصد هم دُز دوم واکسن تزریق شده است.

استاندار سمنان گفت: بیش از یک‌هزار نفر نیز در استان سمنان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده­‌اند که مربوط به کادر درمانی است.

هاشمی با اشاره به قرمز شدن وضع رنگ­‌بندی کرونایی دو شهرستان شاهرود و دامغان بیان کرد: از مردم استان سمنان به ویژه شهرستان­‌هایی که در مرز قرمز شدن هستند، خواهشمندیم پروتکل‌­های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی عنوان کرد: پیش از این هم اعلام شد که واکسن زدن دلیل بر رعایت نشدن دستورالعمل­‌های بهداشتی نیست؛ خیلی از افرادی که واکسن زده­‌ا­ند، هم از ماسک استفاده کرده­‌اند و هم فاصله فیزیکی و هم مسائل بهداشتی را رعایت کرده‌­اند.

استاندار سمنان بیان کرد: افرادی هم که واکسن زده‌­اند و این مسائل را رعایت نکرده‌­اند، مجدد مبتلا به کرونا شده‌­اند؛ به همین جهت این نظر علمی کادر پزشکی است که واکسن زدن دلیل بر ماسک نزدن نیست.

هاشمی عنوان کرد: حفظ سلامت مردم اولویت نخست ما است؛ بنابراین باید دورهمی‌­های خانوادگی کاهش پیدا کند و عموم مردم پروتکل‌­ها را رعایت کنند.

وی گفت: گروه‌های شغلی یک، دو، سه و چهار در برخی رنگ­بندی‌­ها می­‌توانند فعالیت خود را انجام دهند؛ البته در وضع قرمز فقط گروه شغلی یک باید با با رعایت پروتکل‌­ها فعالیت کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه فرصت برای دورهمی و مجالس عروسی هست، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا خانواده‌­های داغدار زیادی را داشته‌­ایم که پدر یا مادر یا دیگر عزیزانشان را از دست داده‌­اند، به همین جهت ما نسبت به ویروس کرونا بسیار بدبین هستیم و باید هوشیار باشیم، چون کرونا دشمن سلامت و جسم ما است و باید به این موضوع حساس باشیم.

هاشمی با اشاره به عادی­‌انگاری برخی مدیران در زمینه کرونا افزود: اگر شهروندی رعایت نشدن پروتکل­‌های بهداشتی را از سوی دستگاه­‌های اجرایی مشاهده کرد؛ باید اطلاع دهد تا برخورد لازم با دستگاه مربوطه صورت گیرد.

وی در مورد بازگشایی مدارس به صورت حضوری نیز با اشاره به ابلاغیه‌­های ارسالی به آموزش و پرورش و فرمانداری‌­ها گفت: شهرستان­‌هایی که در وضع قرمز رنگ هستند، باید دستورالعمل‌­ها و مصوبات لازم در حوزه مقابله با کرونا را با دقت رعایت کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول