اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح راه‌اندازی مجتمع دامداری فرومد با جدیت اجرایی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: طرح راه‌اندازی مجتمع دامداری تولید دام سبک و شترمرغ در روستای فرومد با جدیت دنبال و اجرایی شود.

طرح راه‌اندازی مجتمع دامداری فرومد با جدیت اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‌ علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تأمین آب طرح مجتمع دامداری روستای فرومد شهرستان میامی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی امر در استان باید در خصوص رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرایی شدن طرح مجتمع دامداری فرومد، راهکار عملی ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه جلسات باید دارای خروجی بوده و نتیجه مطلوب به همراه راهکاری عملیاتی محقق شود، خاطرنشان کرد: آب منطقه و مجتمع دامداری فرومد باید از داخل استان سمنان و برای راه‌اندازی و ساماندهی واحدهای تولید دام سبک و شترمرغ تأمین شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه ساماندهی واحدهای تولید دام سبک و شترمرغ و انتقال این واحدها و استقرار در خارج از روستا باید اجرایی شود، اضافه کرد: بهینه‌سازی مصرف آب،‌ تخصیص جدید و کف‌شکنی، از مواردی است که باید به‌صورت کارشناسی برای رفع مشکل کمبود آب در مسیر اجرایی شدن طرح، موردتوجه قرار گیرد.

شریفی‌نژاد خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی مجتمع دامداری فرومد، باید باقدرت و با هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی متولی امر برای ارتقای اقتصاد منطقه و تقویت اشتغال و فرصت‌های شغلی، اجرایی شود.

به گزارش فارس؛ در سایت مجتمع دامداری فرومد، تعداد ۴۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان پیش‌بینی شده و از این تعداد، ۱۸ قطعه زمین (۱۲ قطعه برای دام سبک و ۶ قطعه برای پرورش شترمرغ) به متقاضیان واگذار شده است.

قرار شد منابع آبی در دسترس در منطقه فرومد ازجمله منابع زیرزمینی، چاه‌های آب، قنوات و سایر موارد شناسایی و نیاز آبی برای این طرح و واحدهای تولیدی از منابع قابل‌دسترس و امکان‌پذیر تأمین شود.

پیشنهاد شد تا تمهیداتی اتخاذ شود تا از ظرفیت آب کشاورزی موجود در منطقه برای این امر استفاده شود.

در این جلسه بر اجرایی شدن این طرح و ساماندهی و استقرار واحدهای تولید دام سبک و شترمرغ در سایت تعبیه‌شده به‌منظور توسعه تولید و دامداری و ارتقای اقتصاد منطقه تأکید شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول