اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پایان مرمت بافت تاریخی فرومد

مرمت و سامان‌دهی بافت تاریخی فرومد به همت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی پایان یافت.

پایان مرمت بافت تاریخی فرومد

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، بندکشی دیوارها و هره‌ها، برچیدن فرش کف ناهمگون با معماری مسجد شامل سنگ لاشه و قلوه‌سنگ و جمع‌آوری بستر خاکی برای اجرای کف فرش از جمله فعالیت‌های انجام‌شده برای مرمت بافت تاریخی فرومد است.

کف‌فرش آجری، هره‌چینی با آجر سنتی با هدف سامان‌دهی فضای اطراف مسجد و سایر اقدامات متناسب با طرح تهیه‌شده مبتنی بر سامان‌دهی و مرمت بافت تاریخی فرومد در این مرحله اجرا شده است.

روستای هدف گردشگری فرومد واقع در بخش مرکزی شهرستان میامی یکی از مناطق هدف گردشگری استان سمنان است که بناهای زیبای تاریخی کم‌نظیری دارد.

این روستا که در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان میامی قرار دارد، از نظر معماری تاریخی قابل توجه و اهمیت بوده؛ این منطقه با آیین‌های زیبا و مردمان خونگرم به یکی از اهداف گردشگری استان سمنان تبدیل شده است.

مسجد جامع فرومد، آرامگاه ابن یمین فرومدی، آرامگاه شیخ حسن جوری، قلعه‌های قدیمی و طبیعت زیبا از جمله جاذبه‌های قابل توجه فرومد است.

فرومد از مهم‌ترین پایگاه‌های شیعه در دوره ایلخانی و به‌عنوان مرکز نهضت سربداران از جمله مناطق تاریخی ایران است.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/74002/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول