اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در سمنان ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در دستور کار قرار دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی سلامتی عصر امروز در جلسه بررسی وضع ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت استان(متقاضیان سهامداری به روش غیر مستقیم)، که در سالن کنفرانس اداره کل اقتصاد دارایی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی افراد جامعه ما به‌نوعی با مجموعه اقتصاد دارایی، امور مالیاتی و زیرمجموعه‌های این نهاد در ارتباط هستند که می‌توان از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی به سهامداران جهت ثبت‌نام و سجامی شدن استفاده کرد.

وی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی مطلوب و مناسب در استان سمنان، ثبت‌نام و سجامی شدن بیش از ۸۰ درصدی سهام‌داران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در بحث اطلاع‌رسانی برای افراد دارای سهام عدالت زیرپوشش خود که جمعیتی بالغ‌بر ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود، ورود جدی داشته باشند.

سلامتی گفت: مجموعه امور مالیاتی، اقتصاد دارایی، بانک‌ها و کارگزاری‌های فعال در استان سمنان و سایر دستگاه‌های اجرایی که جامعه هدف گسترده‌ای دارند، می‌توانند با ارائه مشوق‌های مختلف، نسبت به ترغیب افراد برای ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مزایای سجامی شدن و تبعات عدم ثبت‌نام در این سامانه، برای سهامداران سهام عدالت در استان سمنان هنوز تشریح و تبیین نشده و اطلاع‌رسانی مطلوب صورت نگرفته است که باید به این مسئله ورود جدی و ویژه داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تأکید کرد: می‌توان طی هماهنگی، لیست روستاییان، عشایر و ... را احصا و موارد و ملزومات تبلیغی و اطلاع‌رسانی در راستای ترغیب به ثبت‌نام در سجام و تشریح مزایای سجامی شدن برای این افراد ارسال شود.

سلامتی بیان کرد: صداوسیما و شهرداری‌ها نیاز است تا از ظرفیت‌های خود برای اطلاع‌رسانی موارد و مباحث پیرامون این مهم به‌صورت ویژه استفاده کنند.

وی گفت: سود حاصل از سهام عدالت برای برخی از افرادی که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و همچنین روستائیان و عشایر، می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را برطرف کند و ما وظیفه داریم تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حفاظت از منافع این افراد طرح جدی تدوین و به مسئله به‌صورت ویژه ورود کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: مباحث و موارد پیرامون تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیز در دستور کار قرار دارد.

آغاز صدور شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی

نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان در مراسم دیگری در سمنان گفت: نخستین شناسنامه‌های فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی، امروز به دنیا و دیانا، دو خواهر کودک و نوجوان ساکن سمنان اعطا شد.

وی افزود: تاکنون ۷۰۰ نفر برای دریافت شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان بیان کرد: برای رسیدگی به این درخواست‌ها، ۲۵۰ مورد پرونده صدور شناسنامه‌ها تشکیل و برای ۱۲۴ نفر استعلام امنیتی انجام شده است.

عباس قندالی، مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان نیز گفت: ۱۰ مورد پرونده ارسالی به این اداره کل برای صدور شناسنامه فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی بررسی شده که امروز دو پرونده با صدور شناسنامه و اعطای آن به صاحبانشان بسته شد

به گفته وی، سایر پرونده‌ها نیز به‌زودی بررسی و شناسنامه‌ها به متقاضیان تحویل داده می‌شود و بررسی استعلام‌ها برای صدور شناسنامه سایر متقاضیان هم ادامه دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول