اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سهام عدالت در دستان حدود ۳۹۲ هزار سمنانی

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: حدود ۳۹۲ هزار نفر از مردم این استان دارای سهام عدالت هستند.

سهام عدالت در دستان حدود ۳۹۲ هزار سمنانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر خلیلی‌خواه عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت استان (متقاضیان سهامداری به روش غیرمستقیم) در سالن کنفرانس اداره کل اقتصاد دارایی استان سمنان اظهار کرد: از ۳۹۲ هزار نفر سهام‌دار عدالت در استان، ۱۷۲ هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

او گفت: ۲۲۰ هزار نفری که روش غیرمستقیم را برگزیدند و امروز سرمایه این افراد ارزشی بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان دارد که می‌تواند برای پروژه‌های سودآور استان بسیار تأثیرگذار بوده و تحول شگرفی در اقتصاد استان ایجاد کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: تاکنون حدود ۴۷ هزار نفر که ۲۱ درصد از افراد انتخاب‌کننده روش غیرمستقیم هستند، در سجام ثبت‌نام و نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کردند که برای رسیدن به نقطه مطلوب و تسریع در روند دریافت کد بورسی برای این افراد نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و وسیع‌تر است.

خلیلی‌خواه بیان کرد: متوسط ثبت‌نام سهامداران سهام عدالت در سامانه سجام در کل کشور امروز به ۲۶ درصد رسیده است.

او گفت: برگزاری مجمع به‌صورت غیرحضوری و از طریق ثبت‌نام این سهامداران در سامانه‌های برخط، تقسیم سود و مابقی روال، نیاز امروز شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان است که باید اطلاع‌رسانی جامع برای ثبت‌نام سهامداران در سامانه سجام و رسیدن به حدنصاب ۵۰ درصد، به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان افزود: در صورت افزایش میزان ثبت‌نام سهامداران در سامانه سجام به ۵۱ درصد، مجمع برگزار و انتخابات مجمع انجام می‌شود.

خلیلی‌خواه افزود: بخش عمده‌ای از سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند که نیاز است تا برای اطلاع‌رسانی برای این افراد توسط این دو مجموعه به‌صورت ویژه انجام شود.

او اضافه کرد: روستائیان و عشایر بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر هستند که اگر در این حوزه به‌صورت جدی‌تر ورود کنیم، با ثبت‌نام سهام‌داران این بخش، حدنصاب ثبت‌نام ۵۰ درصدی برای برگزاری مجمع الکترونیکی محقق خواهد شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان بیان کرد: نیاز است تا مراحل سجامی شدن و دریافت کد بورسی در قالب کلیپ‌های کوتاه‌مدت به اطلاع عموم رسانده شود.

خلیلی‌خواه تصریح کرد: با دریافت کد بورسی سهامداران، توانند در مجامع شرکت‌های بورسی حضور یافته و در تعیین و انتخاب هیأت مدیره و تصمیمات اثرگذار باشند.

او گفت: تقسیم سود نیز در مجامع صورت می‌گیرد که نیاز است تا سهامداران خرد سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کنند تا سودهای حاصله به شماره حساب ثبت‌شده در سامانه سجام واریز شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان اضافه کرد: در صورت عدم انتخاب هیأت مدیره و فعال نشدن نماد شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، نمی‌توان سودهای حاصل از سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز کرد که الزام اولیه تحقق این مهم سجامی شدن سهام‌داران است.

خلیلی‌خواه گفت: برای انجام معاملات و فروش اوراق سهام عدالت در روش غیرمستقیم، نیاز است تا سهامداران نسبت به سجامی شدن و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

او اضافه کرد: بالغ بر ۳۰ هزار تومان هزینه سجامی شدن و دریافت کد بورسی بود که طی هماهنگی‌های انجام‌شده اقداماتی صورت‌گرفته تا سهامداران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با استفاده از منابع موجود در اختیار این دو مجموعه، به‌صورت رایگان سجامی شده و کد بورسی دریافت کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر، در سطح کشور ۱۴ کارگزاری به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری و رایگان نسبت به ثبت‌نام و اختصاص کد بورسی اقدام می‌کنند که نیاز است تا راهنمایی انجام شود و افراد سهامدار سهام عدالت به‌صورت غیرمستقیم به این کارگزاری‌ها لینک شده و به‌صورت رایگان کد بورسی دریافت کنند.

خلیلی‌خواه گفت: ۶ مورد از بانک‌ها و کارگزاری‌های سطح کشور نیز احراز هویت رایگان ثبت‌نام در سجام را انجام می‌دهند که نیاز است تا اطلاع‌رسانی جامع در این خصوص صورت گیرد و بدون مراجعه حضوری، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

او بیان کرد: علاوه بر این، افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به بانک‌های آینده، پارسیان، رفاه کارگران، صادرات، کارآفرین و موسسه مالی اعتباری ملل، صورت رایگان نسبت به احراز هویت و ثبت‌نام سجام اقدام کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان تصریح کرد: همچنین ۵۹ کارگزاری نیز در سطح کشور حضور دارند که این کارگزاری‌ها در استان نیز فعال هستند؛ ۱۶ کارگزاری در شهر سمنان، ۱۲ کارگزاری در شاهرود، در دامغان چهار و شهر گرمسار نیز یک کارگزاری فعال هستند و سهامداران می‌توانند به‌صورت حضوری نسبت به ثبت‌نام برای سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

خلیلی‌خواه گفت: نیاز است تا در مدت زمان باقیمانده، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، دستگاه‌های اجرایی، روابط عمومی‌ها، صداوسیما و ظرفیت‌های تبلیغات، ثبت‌نام و سجامی شدن سهامداران سهام عدالت انجام و مردم به منافع خود دست یابند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول