اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف بیش از ۴۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کشف بیش از ۴۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان در ۹ ماه گذشته خبر داد.

کشف بیش از ۴۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و دستگاه‌های عضو کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا استفاده شد. 

او گفت: در این راستا، بیش از هفت هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی قاچاق کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در استان سمنان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این بازرسی‌ها طی گشت‌های مشترک و با حضور دستگاه‌های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاه‌های کاشف موضوع ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و غیرصنفی و سطح عرضه انجام شده است.

تشنه‌دل افزود: عمده‌ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه‌های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، سوخت، آرد و نان و ... است.

وی گفت: یک هزار و ۲۳۷ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ بر ۴۸۶ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق باید مردمی شود، گفت: در مباحث و برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کلان نگری انجام شود.

تشنه‌دل بیان کرد: تمام اقدامات در این زمینه باید هوشمندانه، عالمانه و با در نظر گرفتن تمامی جزئیات و جوانب کار صورت گیرد تا اثربخشی داشته باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول