اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نه به قاچاق با پلاک‌کوبی دام‌های سمنان

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از اجرای طرح پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین در استان سمنان برای جلوگیری از قاچاق دام زنده خبر داد.

نه به قاچاق با پلاک‌کوبی دام‌های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی سلامتی عصر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی توزیع مناسب نهاده‌های دامی در سالن ایثار استانداری سمنان اظهار کرد: پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین برای جلوگیری از قاچاق دام زنده با پیگیری‌های فرمانداری شهرستان‌های استان تسریع شود.

او گفت: در سال‌های گذشته در بحث پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین اقداماتی انجام شد؛ اما این طرح برای ریشه‌کنی ۱۰۰ درصدی قاچاق دام باید به سرانجام برسد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی نظارت و کنترل بر ورودی و خروجی استان برای جلوگیری قاچاق نهاده‌های دامی را بیشتر کنند.

سلامتی بیان کرد: روند توزیع نهاده‌های دامی در استان شدت گیرد و سازمان جهاد کشاورزی پیگیری مستمری در این ارتباط انجام دهد.

او گفت: در ماه گذشته بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی، تأمین نهادهای دامی در استان سمنان شدت گرفته است.

۱۲۶ هزار تن نهاده دامی توزیع شد

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون، ۱۲۶ هزار تن نهاده دامی بین دامداران و مرغداران استان توزیع شد.

او گفت: در سال جاری، ۳۵ هزار تن سویا در بین مرغداران استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: تاکنون ۵۳ درصد از جو موردنیاز دامداران، ۶۳ و ۶۵ درصد از ذرت و سویا موردنیاز مرغداران برای خوراک طیور استان سمنان تأمین شده و در یک ماه گذشته روند تأمین و توزیع نهاده‌های دامی در استان سرعت خوبی گرفته است.

میرعماد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۵۰ دستگاه تراکتور از سوی سازمان جهاد کشاورزی به متقاضیان اعطا شد.

روند توزیع نهاده‌های دامی در سمنان تسهیل شود

علیرضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم گفت: مصوبات قابل اجرا که دستگاه‌های اجرایی استان موظف به عملیاتی کردن آن بودند، هرچه سریع‌تر در گام اجرایی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکل کمبود نهاده‌های دامی در استان انجام و پیشنهاد و راهکارهای عملی برای رفع دغدغه‌های موجود از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: نظارت در فرایند تأمین و توزیع نهاده‌های دامی افزایش یابد و روند توزیع خوراک دام و طیور در استان سرعت گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول