به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری اظهار کرد: مؤدیان مالیاتی موظفند از سامانه صندوق فروش (صندوق ماشینی و مکانیزه فروش) و تجهیزات مشابه استفاده کنند که این اقدام گامی برای شفافیت و مبارزه با فرار مالیاتی و تحقق حقوق حقه مردم است.
او بیان کرد: تاکنون بالغ بر 50 شغل و حرفه مکلف به نصب و راهاندازی و استفاده از پایانههای فروشگاهی در سراسر استان شدهاند که در این میان، فعالان حوزه درمان با 52 درصد بالاترین میزان مشارکت را در نصب و راهاندازی صندوق فروش داشتهاند.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ضمن مشارکت حداقلی در زمینه نصب صندوق فروش تصریح کرد: طبق آمار ارائهشده، فعالان حوزه درمان و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با 44 درصد بیشترین مشارکت و لوازمالتحریر و نوشتافزارفروشیها و میوه و تره بارفروشیها با یک درصد کمترین میزان مشارکت را در نصب سامانه فروشگاهی داشتند.
انوری تأکید کرد: عدم نصب یا استفاده از سامانه صندوق فروش فروشگاهی یا عدم ثبت صورتحساب خرید و فروش موجب تعلق جریمهای معادل دو درصد فروش خواهد بود.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان یادآور شد: مأخذ محاسبه جریمه عدم نصب و راهاندازی پایانه فروشگاهی، آن بخش از فروشی خواهد بود که عملیات آن در سامانه صندوق فروش ثبت نشده و یا اطلاعات آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است.
او با اشاره به مزایای نصب صندوق فروشگاهی برای مشمولان بیان کرد: هزینههای انجامشده بابت خرید، نصب و راهاندازی سامانه صندوق فروش برای اولین بار اعم از سختافزار و نرمافزار متناسب با نیاز واحد شغلی با ارائه اسناد و مدارک مثبته از مالیات بر درآمد (عملکرد) قطعیشده اشخاص مشمول در اولین سال استفاده یا سالهای بعد با رعایت مفاد آییننامه تبصره 2 ماده 169 قابل کسر خواهد بود.
انوری خاطرنشان کرد: اشخاص مشمول مکلفند مراتب تعطیلی، توقف دائم یا موقت فعالیت بیش از یک ماه خود را حداکثر تا یک ماه از تاریخ تعطیلی یا توقف از طریق درگاه عملیات الکترونیکی سازمان یا بهصورت مکتوب به سازمان اعلام یا مراتب را از طریق پست سفارشی به سازمان ارسال کنند.
انتهای پیام/74001/م/