اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در سمنان/ مؤدیان تا آخر شهریور وقت دارند

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از افزایش ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی تا آخر شهریورماه تعیین شده است.

افزایش ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در سمنان/ مؤدیان تا آخر شهریور وقت دارند

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ۳۱ شهریورماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری بابت عملکرد سال ۱۳۹۸ است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

او ادامه داد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیرماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تأثیری که این معضل بر کسب‌وکار و مشاغل کشور داشته است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تنها تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را به‌صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اضافه کرد: ضروری است مؤدیان اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به‌صورت الکترونیکی ارائه داده و از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

انوری اضافه کرد: فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرائم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

او اضافه کرد: بیش از ۱۹ هزار فقره اظهارنامه مالیاتی از مؤدیان گروه سوم مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم دریافت شد که این رقم به نسبت سال گذشته حدود ۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: تعداد اظهارنامه‌های دریافتی عملکرد ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل تا پایان مردادماه سال جاری نسبت به سال گذشته حدود دو درصد رشد داشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این تعداد اظهارنامه ۱۰۰ درصد به‌طور سیستمی تکمیل و تسلیم شده است.

انوری بیان کرد: ۳۰ هزار و ۷۷۳ فقره اظهارنامه مالیاتی گروه اول و دوم و همچنین گروه سوم مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم توسط مؤدیان مالیاتی تسلیم شده که این تعداد در سال گذشته، به میزان ۳۰ هزار و ۹۷ فقره بوده و نشان‌دهنده افزایش میزان دریافت اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سال جاری است. 

او گفت: میزان وصول مالیات در بخش مالیات‌های مستقیم و مالیات کالا و خدمات تا مردادماه امسال، سه هزار و ۲۵۷ میلیون و ۳۱۷ ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم را یکی از مصادیق عدالت مالیاتی برشمرد و عنوان کرد: در راستای اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، از عملکرد سال ۱۳۹۸ به بعد، مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی، اظهارنامه مالیاتی آنها خواهد بود.

انوری بیان کرد: اظهارنامه‌هایی که در مرحله نخست به‌صورت شفاف و با رعایت مقررات، تنظیم و در موعد مقرر به تسلیم شود و اطلاعات آنها با بانک‌های اطلاعاتی سازمان همخوانی داشته باشد، بدون رسیدگی و صدور برگ تشخیص، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و برگ قطعی آنها صادر خواهد شد.

او اضافه کرد: مؤدیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق با مقررات و منطبق بر واقعیت تسلیم نکنند، از مزایای خود اظهاری بهره‌مند نشده و مشمول جرائم مالیاتی مربوط به کتمان درآمد خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: اظهارنامه‌هایی که ریسک آنها بر اساس معیارها، شاخص‌ها و قواعد پیش‌بینی‌شده در موتور ریسک سامانه سنیم طرح جامع مالیاتی، در سطح پایین تشخیص داده شود، مورد پذیرش قرار گرفته و برگ قطعی مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ می‌شود.

انوری گفت: اظهارنامه‌هایی که با درجه ریسک متوسط شناسایی شوند، حسابرسی شده و پرونده مالیاتی اظهارنامه‌هایی که درجه ریسک آنها در حد بالا تشخیص داده شود، به کارگروه ویژه منتخب این سازمان جهت حسابرسی ویژه ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول