اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سازمان‌های بین‌المللی ۲۰ میلیارد تومان به اتباع سمنان اختصاص دادند

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان گفت: از طریق سازمان‌های بین‌المللی، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتباع استان سمنان اختصاص یافت.

سازمان‌های بین‌المللی ۲۰ میلیارد تومان به اتباع سمنان اختصاص دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتباع خارجی مستقر در استان سمنان به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ نخست افرادی که دارای کارت آمایش هستند. گروه دوم، کسانی هستند که پاسپورت قانونی دارند. دسته سوم دارای گذر خانوادگی بوده و گروه چهارم نیز دارای برگه حمایت تحصیلی هستند.

او گفت: قسمت عمده اتباع کشور به‌صورت غیرمجاز و توسط قاچاقچیان و برای دستیابی به شرایط زندگی بهتر به سمت کشور ما روانه می‌شوند و گاهی نیز کشور ما به حد واسطی برای مهاجرت به اروپا برای این افراد تبدیل می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان افزود: در دوران کرونا و به‌واسطه تعطیلی کسب‌وکار و شرایط اقتصادی، تعدادی از این افراد به دلیل کاهش درآمدهای مالی به کشور خود بازگشتند؛ اما کرونا باعث کاهش تعداد تبعه‌های افغانستانی در کشور نشده است.

غلامحسین‌نیاسماکوش بیان کرد: اتباع افغانستانی برای دستیابی به شرایط زندگی بهتر و همچنین امنیت، کشور ما را برای سکونت انتخاب می‌کنند.

او اضافه کرد: در دوران کرونا، ۴۰ نفر از اتباع خارجی استان به این بیماری مبتلا شدند که متأسفانه یک نفر از این افراد، جان خود را از دست داد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان گفت: از فعالان و خیران اتباع افغانستانی که در حوزه اتباع و در بحث‌های مختلف و گوناگون نظیر تأمین اقلام بهداشتی و غذایی، کمک مالی اهدا کردند، تقدیر می‌شود.

غلامحسین‌نیاسماکوش یادآور شد: در بحث کمک مؤمنانه در شرایط کرونا، بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیران اتباع استان جمع‌آوری شد.

او ادامه داد: برای حوزه مهمان شهر از طریق سازمان‌های بین‌المللی مبلغ یک میلیون و 350 هزار تومان برای هر خانواده اختصاص یافت.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان اضافه کرد: طی هشت سال گذشته از طریق سازمان‌های بین‌المللی، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتباع استان سمنان تخصیص یافت.

غلامحسین‌نیاسماکوش گفت: مهمان شهر سمنان هم‌اکنون دارای سیستم فاضلاب، آب شرب، برق، خط تلفن و برخی امکانات دیگر بوده که از طریق کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی انجام شده است.

او گفت: ۲۸ تشکل فرهنگی اتباع زیر نظر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که متشکل از خیران و ریش‌سفیدان اتباع است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان اضافه کرد: تشکیل گروه سرود میثاق یکی از اقدامات فرهنگی و هنری این اداره کل بوده که از ۲۵ نوجوان افغانستانی با وضعیت تحصیلی مطلوب و معدل عالی تشکیل شده است.

غلامحسین‌نیاسماکوش اضافه کرد: در عید قربان سال گذشته، ۴۵۰ رأس گوسفند به ارزش ریالی هفت میلیارد ریال توسط خیران اتباع قربانی و بین اتباع استان تقسیم شد.

او گفت: در بحث سیل سال گذشته نیز اتباع شیعه و اهل تسنن در استان سمنان با همدلی و همراهی مطلوب، نسبت به جمع‌آوری مبالغ نقدی و خرید اقلام ضروری برای سیل‌زدگان اقدام کردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان گفت: هنرمندان بسیار خوبی در زمینه خوشنویسی، خطاطی، شعر و شاعری، خوانندگی و سایر زمینه‌های هنری در بین اتباع استان وجود دارد.

غلامحسین‌نیاسماکوش خاطرنشان کرد: از کمیته امداد استان، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان که در بحث کمک مؤمنانه مشارکت و همکاری و همراهی بسیار مطلوبی با این اداره کل داشتند، تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول