اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح آمایش ۱۵ و هویت ۱۴ برای اتباع خارجی مقیم سمنان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان از اجرا و آغاز طرح آمایش ۱۵ برای اتباع افغانستانی و هویت ۱۴ برای اتباع عراقی مقیم استان خبر داد.

اجرای طرح آمایش ۱۵ و هویت ۱۴ برای اتباع خارجی مقیم سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان و باریکانی، نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی و قربانی، مدیر و نماینده دفاتر خدمات اشتغال و اقامت اتباع خارجی استان سمنان با هدف بررسی نحوه خدمات دفاتر به اتباع مقیم استان و به‌منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکارها و بحث و تبادل‌نظر در خصوص اجرای طرح آمایش ۱۴ دیدار کردند.

نورعلی غلامحسین‌‌نیا سماکوش در این دیدار ضمن تشکر از خدمات و تعامل دفاتر استان سمنان با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، از اجرا و آغاز طرح آمایش ۱۵ برای اتباع افغانستانی و هویت ۱۴ برای اتباع عراقی مقیم استان خبر داد.

وی اظهار کرد: آمایش به معنای توزیع مناسب جمعیت و فعالیت‌های پناهندگان در پهنه سرزمینی با هدف استفاده بهینه از قابلیت‌ها است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان افزود: طرح آمایش جمعیت اتباع و مهاجرین خارجی ساکن کشور هرساله حسب تکالیف بین‌المللی و داخلی به‌منظور شناسایی و ثبت تغییرات جمعیتی و وضعیت‌های فرهنگی، شغلی، آموزش، تحصیلی، سلامت و محل سکونت و ... پناهندگان ساکن جمهوری اسلامی ایران و صدور و یا تمدید مدارک شناسایی آنها صورت می‌پذیرد.

غلامحسین‌‌نیا سماکوش ادامه داد: بدیهی است با اجرای این طرح آمار و اطلاعات موردنیاز در خصوص اتباع خارجی در اختیار مسؤولان امر قرار گرفته و از این داده‌ها می‌توان در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و ارائه مطلوب‌تر خدمات در حوزه‌های مختلف جامعه هدف بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای خدمت‌رسانی به اتباع خارجی، باید با پیگیری برخی قوانین و به‌روزرسانی و اصلاح آن با همت و تلاش مضاعف، چالش‌ها و مشکلات موجود برای خدمت‌رسانی را برطرف کرد و سرعت بخشید تا موجب رضایت‌مندی بیشتر شود.

باریکانی، نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی نیز دفاتر خدمات و اشتغال اتباع خارجی را بازوان اجرایی ادارات اتباع و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای خدمت‌رسانی به پناهندگان دانست.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول