اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حوزه آسیب‌های اجتماعی «فرمانده واحد» می‌خواهد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: مادامی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فرمانده واحد وجود نداشته باشد، موفقیت مطلوب حاصل نخواهد شد.

حوزه آسیب‌های اجتماعی «فرمانده واحد» می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بینایی بعدازظهر امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: امروز نیاز است تا ظرفیت و توان مردم در خصوص پیشگیری و درمان آسیب‌های مواد مخدر در جامعه به کمک دولت بیاید.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در این حوزه می‌تواند بسیار مؤثر بوده و نقش بسزایی ایفا کند؛ مادامی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فرمانده واحد وجود نداشته باشد، موفقیت مطلوب حاصل نخواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: بهترین گروه مرجع بین مردم، سازمان‌های مردمی و تشکل‌های ثبت‌شده هستند که می‌توانیم آنها را رصد کرده و نیاز است تا در حوزه مشارکت مردمی، این مجموعه‌ها تولی‌گری این بخش را بر عهده بگیرند.

بینایی بیان کرد: در بحث استفاده از کمک و مشارکت مردم در بحث آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر به نقشه راه و برنامه جامع نیاز است.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش، پژوهش، اجرا، درمان، پیشگیری و ... به برنامه جامع نیاز است تا بر این اساس سازمان‌های مردم‌نهاد پیش بروند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: لازم است تا دستورالعمل و شیوه‌نامه کلی را برای سازمان‌های مردم‌نهاد تهیه کرده تا نقش آنها را در ارتقای سطح نشاط اجتماعی جامعه که می‌تواند در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی مخصوصاً اعتیاد مؤثر باشد، مشخص کنیم.

حسن ارگی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان نیز در این جلسه گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، اعتیاد ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: امروز اجتماعی کردن موضوع مقابله با آسیب‌های مصرف مواد مخدر در جامعه، بسیار مورد تأکید است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: باید حساسیت جامعه را نسبت به این معضل و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن ارتقا دهیم.

ارگی گفت: استفاده از ظرفیت جامعه ورزشی و هنرمندان در راستای اجتماعی کردن موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اضافه کرد: رویکرد افزایش و ارتقای حساسیت جامعه در این خصوص، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین خود مردم در دستور کار این شورا قرار دارد.

ارگی گفت: می‌توان از توان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شوراهای فرعی در شهرستان‌ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: توجه جدی‌تر به بحث پیشگیری در راستای جلوگیری از مصرف مواد مخدر و همچنین کاهش سرانه‌های مختص مبارزه با این معضل اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول