اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خلأ وجود استادان و دانشجویان در فرآوری معدنی/ برخی معادن صرفاً خام‌فروشی می‌کنند!

استاندار سمنان گفت: متأسفانه در برخی معادن استان سمنان صرفاً به برداشت سطحی و خام‌فروشی اکتفا شده است؛ خلأ وجود اساتید و دانشجویان کارآمد و فعال در بحث فرآوری معدنی امری کاملاً مشهود و آشکار است.‌

خلأ وجود استادان و دانشجویان در فرآوری معدنی/ برخی معادن صرفاً خام‌فروشی می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر امشب در آیین نکوداشت منتخبان استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان اظهار کرد: حضور در محیط دانشگاه فرصتی مغتنم برای ماست تا در این جمع گرم و صمیمی از تلاش تمام دانشجویان، اساتید و مسؤولان خوب این دانشگاه تشکر شود.

وی تصریح کرد: محافل دانشگاهی و دانشجویی از معدود جلسات و محافلی است که می‌توان در آن سخن نو و جدید شنید؛ دانشگاه سمنان یکی از دانشگاه‌های سرآمد با اساتیدی برتر و صاحب‌نام در کشور است.

استاندار سمنان ادامه داد:  دانشگاه، محلی برای پرورش اندیشه‌های نو و جدید برای قشری است که سکان‌دار آینده این کشور هستند؛  دانشگاه همواره نقشی تعیین‌کننده در رشد و پویایی کشور داشته است.

آشناگر گفت: یکی از محل‌های شکل‌گیری انقلاب، دانشگاه‌ها بودند و دانشگاه همواره محیطی پویا برای ایجاد تحرک بوده است.

وی تصریح کرد: نقش اساسی دانشگاه‌ها در تأمین نیروی انسانی و تربیت مدیران جوان بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

استاندار سمنان افزود: کشور ما همواره با محدودیت‌هایی مواجه بوده که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند؛ اما خوشبختانه جوانان کشور ما، محدودیت‌ها را شکسته و فرصت‌هایی ایجاد کرده‌اند که در بسیاری از سطوح، حرف‌های فراوان برای گفتن داریم.

آشناگر اضافه کرد: به برکت تلاش و همت جوانان این سرزمین، در حال حاضر جزء کشورهایی هستیم که دانش هسته‌ای را در اختیار دارد و خوشبختانه در بحث تجهیزات دفاعی نیز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به‌واسطه آن، قدرت بازدارندگی کسب کرده و به یکی از مؤلفه‌های قدرت ما تبدیل شده و بی‌تردید این مؤلفه قدرت در سطوح دانشگاهی شکل گرفته است.‌

وی تصریح کرد: دشمنان ما به‌صراحت اعلام کرده‌اند که دنبال به زانو درآوردن ملت ما هستند؛

کشور ما برای توسعه نیازمند ایجاد اشتعال برای جوانان و ارتقای دانش و افزایش مهارت و ارتقای بهره‌وری بوده که تحقق همه این موارد از طریق دانشگاه امکان‌پذیر است.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: استان سمنان در زمره استان‌های صنعتی و معدنی کشور به شمار می‌رود و در برخی ظرفیت‌های معدنی جزو استان‌های منحصربه‌فرد کشور هستیم.

آشناگر گفت: متأسفانه در برخی معادن استان سمنان صرفاً به برداشت سطحی و خام‌فروشی اکتفا شده است؛ خلأ وجود اساتید و دانشجویان کارآمد و فعال در بحث فرآوری معدنی امری کاملاً مشهود و آشکار است.‌

وی تصریح کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان از جامعه علمی کشور، اساتید و دانشجویان درخواست کردم تا به مباحث فرآوری معادن استان ورود کرده و یاریگر باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: به دلایل مختلف، امروز ارتباط مناسب و خوبی بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد و در این زمینه ضعف جدی و توقع داریم تا این ارتباط شکل گرفته و شاهد اعتلای آن باشیم.

آشناگر گفت: دانشگاه‌ها جدای از علم‌آموزی باید برای مهارت‌آموزی و کارآموزی نیز تلاش کنند؛ مجموعه مدیریتی استان سمنان تلاش خواهد کرد تا در زمینه راه‌اندازی مراکز رشد اهتمام ورزد و از دانشگاه‌ها نیز این توقع می‌رود که برای تأسیس مراکز شتاب‌دهی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اهالی صنعت و صنعتگران سعی کنند تا با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید و جذب دانشجویان خلاق، نوآوری را در قشر جوان و پویای استان فعال کرده و اجازه دهند تا استعداد و توانمندی‌های جوانان بروز کند.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر نتوانیم از علم و دانش و اندیشه‌های ساخته شده، در تولید بهره ببریم، قسمتی از کار ابتر می‌ماند؛ امید که با ایجاد کسب‌وکارهای نوین و فن‌آور شاهد توسعه و رشد استان باشیم.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول