اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احیا و فعال‌سازی معادن کوچک در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه معادن کوچک استان احیا و فعال‌سازی می‌شوند، گفت: این استان در تولید گچ و نمک، سولفات سدیم و زغال‌سنگ به ترتیب جایگاه اول، دوم و سوم کشوری را در اختیار دارد.

احیا و فعال‌سازی معادن کوچک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی سازمان «صمت» سمنان، بهروز اسودی در جلسه کارگروه احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس در استان سمنان، با اشاره به اینکه بیش از 600 واحد معدنی در این استان فعالیت می‌کنند، افزود: استان سمنان دارای رتبه اول کشوری از نظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری در تولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری درتولید زغال‌سنگ و کرومیت را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: همچنین استان سمنان از سه استان برتر کشور در تولید زغال‌سنگ است، از لحاظ تعداد معادن رتبه پنج کشوری و از لحاظ میزان استخراج رتبه 6 کشوری و از لحاظ تعداد پرسنل شاغل در معادن رتبه 6 کل کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، زغال‌سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین و... برخوردار است.

اسودی خاطرنشان کرد: معادن غنی و متنوع استان سمنان، 60 درصد نمک و 40 درصد گچ کشور را تأمین می‌کند، همچنین 95 درصد زئولیت، حدود 95 درصد سلستین و 15 درصد سولفات سدیم و 20 درصد کرومیت و 15 درصد زغال‌سنگ کشور را نیز از معادن غنی استان سمنان تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب، صنایع معدنی مهمی نظیر کربنات سدیم، فروسیلیس، سولفات سدیم، سیمان، نمک تصفیه و صنعتی، گچ، کاشی و سرامیک و... در استان سمنان متمرکز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با عنایت به وجود بازار داخلی و صادرات و وجود ذخایر معدنی به‌عنوان منبع اصلی تأمین مواد اولیه و همچنین استفاده از روش‌هایی نوین فراوری به‌خصوص در صنایعی مانند گچ و نمک، امکان گسترش صنایع معدنی در سطح استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول