اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح تجهیز و نوسازی اراضی استان سمنان اجرا می‌شود

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح تجهیز و نوسازی اراضی استان سمنان از سوی این سازمان اجرا می‌شود.

طرح تجهیز و نوسازی اراضی استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین شاهینی صبح امروز در جمع برخی از بهره‌برداران بخش کشاورزی سمنان اظهار کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شامل تسطیح اساسی، تسطیح نسبی و جاده‌های بین مزارع است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح باهدف استفاده بهینه از پتانسیل‌های آب‌وخاک در داخل مزرعه انجام می‌شود.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات این مدیریت در راستای استفاده مناسب از ظرفیت‌های آب‌وخاک گفت: احداث سامانه‌های آبیاری، زهکشی داخل مزرع و ابنیه مربوط به آن، آرایش مناسب هندسی، قطعه‌بندی و تسطیح اراضی، احداث جاده‌های بین مزارع و دسترسی و ارتباط بین قطعات زراعی برخی از این اقدامات است.

شاهینی با بیان اینکه اقدامات ذکرشده باهدف تسهیل در امر مکانیزاسیون، پخش یکنواخت آب در سطح مزرعه، جمع‌آوری رواناب و زهکشی زیرزمینی در دستور کار است تصریح کرد: با انجام این اقدامات زیربنای لازم مهندسی و اجتماعی برای سهولت فعالیت کشاورزی و تولیدات بیشتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای حدود 98 هزار هکتار اراضی آبی بوده که عمده آبیاری اراضی به‌صورت سنتی است، افزود: تجهیز و نوسازی اراضی در قالب سه طرح تجهیز و نوسازی اراضی زیر سدهای مخزنی و بندهای انحرافی گرمسار، آرادان و دامغان، تجهیز و نوسازی اراضی پایاب شبکه‌های سنتی و شن‌ریزی جاده‌های بین مزارع در دستور کار مدیریت آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار گرفت.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این حوزه گفت: با اعتبارات سال 97 به میزان 511 هکتار از اراضی تحت عملیات تسطیح اساسی و حدود 10 هکتار تحت عملیات تسطیح نسبی قرارگرفته‌اند و حدود 11 کیلومتر از جاده‌های بین مزارع نیز شن‌ریزی و رگلاژ شده‌اند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول