اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کارخانه نوآوری در سمنان ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: کارخانه نوآوری با هدف تولید ایده‌های نو برای تکمیل زیرساخت‌های تولید و توسعه صنعت در سمنان ایجاد می‌شود.

کارخانه نوآوری در سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری عصر امروز در جمع کارکنان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار کرد: پاشنه آشیل‌هایی که به علت بروز مشکل و محدود کردن وابستگی‌ها و سنگینی فشارها وجود دارد، باعث به خطر افتادن تولید می‌شود؛ از این‌رو، امید است که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند معضلات تولیدی آسیب‌پذیر را رفع کنند.

وی تصریح کرد: جای توسعه شهرک‌های صنعتی باید توسعه شهرک‌های دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد و در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، مباحث زیست‌محیطی جدی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش آن‌ها و حضور بیشتر در مجامع بین‌المللی باید مدنظر قرار گیرد.

عسگری ادامه داد: قلمرو شرکت‌های دانش‌بنیان محدود نیست و زمان و مکان نداشته و در این راستا نیز فعالیت شرکت‌ها منوط به استان خاصی نیست و می‌تواند به سراسر کشور خدمات ارائه کند و باید مشکلات این شرکت‌ها رفع شود.

وی تصریح کرد: تنور شرکت‌های دانش‌بنیان را باید گرم نگاه داشت و مورد توجه جدی قرار داد؛ مباحث پژوهشی باید از محدوده دانشگاه‌ها و از گروه‌های سنی دانشجویی فراتر رفته و در سنین پایه و مهدهای کودک و دانش‌آموزان و سطوح مختلف جامعه و خانواده‌ها فراگیر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در برنامه‌ریزی به عمل آمده با هدف آشنایی بیشتر مدیران دستگاه‌هایی استان از پارک‌های علم و فناوری فعال در کشور، مجموعه مدیران استان سمنان از پاک علم و فناوری پردیس تهران بازدید کرده تا نگاه مدیران به‌عنوان یک مسؤول حامی از مقوله علم و فناوری ارتقا یابد.

عسگری اضافه کرد: برای مستقل ساختن شهرک‌های تولیدی باید زیرساخت‌ها فراهم شده تا به موازات شهرک‌های صنعتی شهرک‌های دانش‌بنیان نیز توسعه یابند.

وی افزود: عضویت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در صندوق پژوهش و فناوری کشور از اقدامات خوبی است که زمینه توسعه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان استان را فراهم خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: اقدامات خوبی در راستای ایجاد مرکز رشد انجام شده است و در آینده نزدیک مرکز رشد شهرستان سمنان ایجاد خواهد شد.

عسگری گفت: کارخانه نوآوری با هدف تولید ایده‌های نو جهت تکمیل زیرساخت‌های تولید و توسعه صنعت در سمنان ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد فضای اشتراکی در دانشگاه‌ها برای گپ و ارائه ایده و نوآوری بین دانشجویان مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: انتظار می‌رود تا در استان سمنان با وجود جمعیت بالای دانشجویی، کسب رتبه دو پژوهش توسط دانشگاه سمنان و وجود دانشگاه صنعتی شاهرود و امتیازات صنعتی در راستای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گام برداشته شود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول