اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رونق تولید؛ نیازمند ارائه برنامه مدون

رونق تولید امر مهمی است که امروز به ارائه برنامه مدون و راهبردی نیاز دارد؛ باید تولیدکنندگان را حمایت کرد تا سیاست‌های کلی رونق تولید محقق شود.

رونق تولید؛ نیازمند ارائه برنامه مدون

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تولید یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که این روزها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ بخش خصوصی را باید وارد میدان و حمایت کرد تا رونق تولید در ماه‌های منتهی به سال جاری بیش از وضع فعلی محقق شود.

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از وظایفی که بر عهده دارد، همین تسهیل در امر تولید و ایجاد زمینه‌های حمایت از تولیدکنندگان بوده؛ اما تا امروز حمایت واقعی از تولید صورت گرفته است؟

اتاق بازرگانی طرح ارائه دهد

غلام‌رضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای می‌گوید: به‌عنوان نماینده مردم، خود را به حمایت از تولید موظف می‌دانم و نهایت تلاش خود را در جهت مساعدت و حمایت از تولیدکنندگان به کار خواهم بست.

وی تصریح کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تمکین به قانون شرط است و همه موظف هستیم تا به قانون عمل کنیم.

یکی از چالش‌های جدی تولید، عدم ثبات در قانون‌گذاری است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی تولید، عدم ثبات در قانون‌گذاری است؛ چنانچه پیشنهادی از سوی اعضای اتاق بازرگانی، مربوط به اصلاح قوانین ارائه شود، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خود را موظف می‌دانند که به آن رسیدگی کنند.

کاتب بیان کرد: قوانین مرتبط با توسعه روستاهای کشور در حال تغییر است و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

همه به تولید کمک کنند

احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس هم می‌گوید: در شرایط خاص کشور پیشبرد اقتصاد به‌راحتی امکان‌پذیر نیست؛ باید همکاری همه‌جانبه از سوی تمام قوا و مردم شکل گیرد تا اهداف نظام محقق شود.

وی بیان کرد: اگر تحریم‌های برقرارشده برای کشور ما نظیر اختلال در تمامی سرویس‌های بانکی و ممانعت از صادرات برای هر کدام از کشورهای پیشرفته دنیا مثل ژاپن یا آلمان اتفاق می‌افتاد، به جرأت می‌توان گفت حتی یک سال نیز دوام نمی‌آوردند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس اضافه کرد: این در حالی است که دولتمردان کشور ما 40 سال با همین شرایط امور کشور را به‌خوبی اداره می‌کنند و این حاصل برنامه‌های کاربردی و مؤثر نظام است.‌

اهمیت مالیات بر مصرف

همتی بیان کرد: مالیات بر مصرف یکی از مباحث جدی است که مورد توجه ما در مجلس شورای اسلامی قرار دارد و باید در خصوص اجرای این مهم، زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: امروز دولت در شرایط سخت تحریم با مشکلاتی مواجه است که نیاز است تا با توجه به شرایط امروز کشور و تحریم‌ها، اقدامات متناسب با وضعیت کنونی را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس اضافه کرد: شرایط سخت اقتصادی، تحریم و جنگی، نیازمند برنامه بلندمدت، ثبات در قوانین و قانون‌گذاری و همچنین اقدامات ویژه و متناسب به این شرایط است.

مالیات بر مصرف یکی از مباحث جدی است که مورد توجه ما در مجلس شورای اسلامی قرار دارد

همتی گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از اقدامات بسیار مطلوب اقتصادی کشور بود که پروسه پنج ساله اجرای آن باید به‌صورت کامل به مرحله اجرا درمی‌آمد.

وی تصریح کرد: امروز این شرایط جنگی و تحریم‌های ظالمانه‌ای که برای کشور توسط دشمنان به وجود آمده، خوشبختانه با اقدامات و مقاومت‌های صورت گرفته توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: اصناف و بخش خصوصی نیز در این شرایط نقش بسیار تعیین‌کننده و حساسی دارند که نیاز است تا نقش اصلی و مهم خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول