اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از قاچاق معکوس تا افزایش کشفیات در سمنان

قاچاق معکوس در کشور در شرایط افزایش قیمت ارز رخ می‌دهد؛ با این حال، کشفیات کالاهای قاچاق در استان سمنان در سه ماه نخست امسال 245 درصد رشد داشته است.

از قاچاق معکوس تا افزایش کشفیات در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: خوشبختانه مسؤولان به‌صورت جدی در این حوزه ورود کرده‌اند و بر اساس آمار و اطلاعات و جلسات متعددی که برگزار شده، عملکرد مثبت و مطلوبی نیز به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: باید راهکارهایی مؤثرتر برای کمتر شدن ورود کالای قاچاق و همچنین کاهش ضربات و آسیب آن به تولیدات داخل و اشتغال اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: اگر انسان معتقد به حلال و حرام نباشند، به اقدامات ناپسندی دست خواهد زد و اقدام به قاچاق نیز از مصادیق حرام است.

شاهچراغی ادامه داد: قاچاق کالا، اقدامی حرام و به‌نوعی دزدی مخفیانه است و باید برای تقویت اعتقادات مردم در حوزه حرام و حلال راهکارهای مؤثرتری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه گران‌فروشی، تقلب، اختلاس، کم‌کاری و ... از دیگر مصادیق حرام است، گفت: باید کاری کنیم تا مردم عقیده بیشتری پیدا کنند و نسبت به کسب درآمد حلال اقدام کرده و این مهم نیازمند عزم همگانی و همچنین تبلیغات گسترده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: متأسفانه روزنامه‌ها و نشریات نیز بسیار کمرنگ به مباحث مرتبط با قاچاق کالا می‌پردازند و ستونی مختص این مهم وجود ندارد.

شاهچراغی بیان کرد: صداوسیما نیز باید نسبت به اهمیت این موضوع بیشتر واقف بوده و ورود جدی‌تری به میدان مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشد.

وی گفت: گوش دادن به همراه اطاعت از فرامین مقام ‌معظم رهبری، در این حوزه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، لازم و واجب بوده و به‌طور یقین چراغ راه آینده خواهد بود و موفقیت در این حوزه را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: مردم باید چشم و گوش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوده و موارد و مصادیق قاچاق در هر جای استان را با همراهی مستمر خود، گزارش دهند.

قاچاق معکوس در کشور

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: کسانی که وارد عرصه قاچاق می‌شوند، غافل از اینکه سود آنی و زودگذر آن‌ها به اقتصاد کشور و اجتماع ضربه وارد می‌کند، دنبال کسب سودهای هنگفت و زودگذر هستند.

وی تصریح کرد: اگر دنبال تقویت حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال و کاهش آمار بیکاری هستیم، باید در تمام زمینه‌ها ازجمله مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: با توجه به نوسانات ارزی که در کشور داریم و گاه با بالا رفتن قیمت ارز، شاهد قاچاق معکوس نیز در کشور بودیم که نیازمند توجه ویژه است.

خجسته‌پور گفت: از ابتدای سال و با بحث فصل برداشت گندم، جلسات متعددی در خصوص نظارت بر خرید و فروش و ورود و خروج گندم در استان برای حفظ قوت مردم انجام شده است.

وی تصریح کرد: در بحث فصل برداشت گندم، خوشبختانه با اقدامات انجام شده اجازه مانور دلالان و قاچاقچیان این حوزه در استان داده نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری، از مبادی ورودی تا لحظه فروش به مردم، موارد مرتبط مورد نظارت و بررسی قرار خواهد گرفت.

ارتقای شاخص‌های اقتصادی در کشور

خجسته‌پور بیان کرد: آمارهای ارائه‌شده نشان‌دهنده یک آمار جمعی در جهت رونق تولید و ارتقای شاخص‌های اقتصادی در کشور است که قطعاً پیامدهای مثبت اجتماعی و سیاسی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از صداوسیما که در زمینه تبلیغات ترویج مصرف کالای ایرانی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا اقدامات مطلوبی را انجام دادند، تقدیر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: مردم باید بدانند که تهیه هر کالای قاچاق خارجی، اشتعال یک کارگر و فرد ایرانی را از بین می‌برند.

خجسته‌پور گفت: هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی اجازه خرید وسایل خارجی که نمونه و مشابه داخلی آن وجود دارد، ندارند و خوشبختانه این مهم در استان به‌خوبی اجرا می‌شود.

افزایش 245 درصدی کشفیات قاچاق در سمنان

حسن اسلامی‌راد، مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز اظهار کرد: 119 جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و کمیته‌های ذیل آن با بیش از 800 مصوبه با نگاه پیشگیری و ترویج مصرف کالای ایرانی در سال 97 برگزار شد.

وی تصریح کرد: اولویت‌هایی توسط کمیسیون در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ترویج مصرف کالای ایرانی برای دستگاه‌های اجرایی در سال 98 تعریف شده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: 549 میلیارد ریال ارزش ریالی کالاهای مکشوفه سال 97 در استان بوده که این میزان به نسبت سال 96، بالغ بر 252 درصد افزایش داشته است.

اسلامی‌راد بیان کرد: در سه ماه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 245 درصد افزایش کشفیات در استان سمنان اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در حوزه گمرک و نیروی انتظامی بالغ بر 100 میلیارد تومان کشفیات در سال گذشته و سه ماه سال 98 صورت گرفته که 20 میلیارد تومان آن متعلق به سه ماه نخست سال جاری است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری سمنان افزود: در سال 97 اقدامات گسترده و مطلوبی در حوزه صداوسیما و فضای مجازی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ترویج استفاده از کالای ایرانی انجام شده است.

اسلامی‌راد اضافه کرد: 250 کارگاه آموزشی در سال 97 در راستای ترویج و تحقق اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان برگزار شد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم رونق تولید داشته و شاهد رونق‌بخش اقتصادی باشیم، باید اقدامات بیشتری با تمام توان در این عرصه به کار گرفته شود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول