اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معاون رئیس جمهور: استانداردسازی خدمات حوزه زیارت و گردشگری می تواند مشهد را به الگوی جهان اسلام تبدیل کند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر ضرورت تدوین استانداردها و تأیید صلاحیت‌های کیفی گفت: می توان مشهد را در حوزه زیارت و گردشگری به سمت ارایه خدمات استاندارد و استانداردسازی خدمات پیش برد و آن را الگویی برای سایر نقاط کشور و حتی جهان اسلام قرار داد.

معاون رئیس جمهور: استانداردسازی خدمات حوزه زیارت و گردشگری می تواند مشهد را به الگوی جهان اسلام تبدیل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی اسلام‌پناه در نشست شورای استاندارد خراسان رضوی اظهار کرد: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران کشش و ظرفیت زیادی در جذب زائر دارد که سایر کشورهای اسلامی سرمایه دار از این میزان ظرفیت برخوردار نیستند، لذا این شهر می‌تواند بازار تجارت حلال جهان اسلام را در اختیار داشته باشد.

 رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه می توان در استانداردسازی زیارت گام‌های موثری برداشت به نحوی که مشهد در این زمینه الگوی جهان اسلام شود، افزود: همه اقدامات ما در مشهد حول محور تاکید بر استانداردها در ارایه خدمات، هتل‌داری، مراکز ورزشی و تجهیزات تفریحی، آسانسور و بالابر  به این دلیل است که می‌خواهیم این شهر را به عنوان نمونه‌ای از استانداردسازی زیارت معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مشهد قابلیت‌های زیادی در حوزه صنایع غذایی، گردشگری سلامت و برخوردار از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در زمینه تدوین استانداردها و تایید صلاحیت‌های کیفی است که می تواند در زمینه تدوین استانداردها استان‌های همجوار خود را پوشش دهد، لذا می توان مشهد را در حوزه زیارت و گردشگری به سمت ارایه خدمات استاندارد و استانداردسازی خدمات پیش برد و آن را الگویی برای سایر نقاط کشور و حتی جهان اسلام قرار داد.

 استانداردسازی سوغات مشهد مقدس ضروری است

 

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: استانداردسازی سوغات مشهد مقدس ضروری است و باید مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط درباره جزئیات و چگونگی تدوین آن در کارگروه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه اطمینان بخشی از کیفیت تولیدات در بخش‌های مختلف، حرکت چرخ اقتصاد و تولید و تجارت را تداوم می بخشد، یادآور شد: از آنجا که هر یک از مدیران، مسئول نظارت کیفی بر کالا و خدمات هستند، نمی توانیم نسبت به کمیت و کیفیت کالا بی تفاوت باشیم بلکه هدف همه مسئولان باید تلاش برای ارایه کالا و خدمات باکیفیت و تامین نیاز مردم باشد.

گفتنی است؛ در شورای استاندارد خراسان رضوی مصوب شد که کارگروهی متشکل از معاونت زیارت استانداری، اداره کل استاندارد، اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط در استان تشکیل و موضوع سوغات استاندارد را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول