به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در نشست هماهنگی برنامههای نوروزی با حضور مسؤولان استانی و شهری در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی گفت: همافزایی و همفکری خوبی میان مدیران شهر و استان برای میزبانی از زائران نوروزی برقرار است که امید آن میرود با وجود این سطح از هماهنگی و همکاری، خدمترسانی به انبوه زائران مشهدالرضا(ع) در عید نوروز با ارتقای کمی و کیفی چشمگیری روبه رو باشد.
وی افزود: طبق پیش بینیهای صورت گرفته از اواخر اسفند ماه سال جاری تا اواسط فروردین ماه سال جدید میزبان تعداد قابل توجهی از زائرین محترم خواهیم بود. باید برای تسهیل امر زیارت و فراهم کردن شرایط مطلوب میزبانی، الگویی با رویکرد استفاده از ظرفیتهای مردمی و تشکلهای خیریهای مد نظر قرار گیرد. مدیریت این تعداد از عاشقان اهلبیت(ع) تنها با پای کار آمدن ظرفیتهای مردمی و تبیین فرهنگی میزبانی رضوی ممکن است و همچنین لازم است در کنار فعالیتهای مردمی، همه دستگاههای اجرایی نیز بصورت جهادی و شبانه روزی پای کار بیایند.
رحمتی خاطرنشان کرد: نگاه ما به زائران و مقوله خدمت به آنها نباید صرفاً محدود به شهر و استان خودمان باشد بلکه باید نسبت به این موضوع نگاهی جامع داشته باشیم و نسبت به تأمین ایاب و ذهاب، اسکان و تهیه ارزاق و سایر نیازهای زائران از مبدأ تا مبدأ خود را مسؤول بدانیم و برنامهریزی دقیقی توسط دستگاههای مسؤول انجام بگیرد و نظارت لازم برای عملیاتی نمودن برنامهها را در اولویت اساسی قرار دهند.
وی افزود: این ایام فرصت بسیار طلایی برای عمل به وظیفه خطیر ما نسبت به جهاد تببین در دستگاه امامت است که برنامه ریزیهای خوبی در این راستا از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی صورت گرفته است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: برای استقبال با کیفیت از زائران امام رئوف نباید صرفاً مبادی ورودی حرم مطهر رضوی رنگ و بوی زیارت و معارف رضوی بگیرد. بلکه این فضاآرایی رنگ و بو باید در سرتاسر شهر مشهد مقدس متبلور و هر لحظه به معرفت میهمانان امام رضا(ع) نسبت به فرهنگ زیارت افزوده شود و خدماتی که ارائه میشود در شان زائران امام رئوف(ع) باشد.
انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹