اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خروجی گردشگری باید سلامت جامعه و فرد باشد/ ضرورت برخورد با گروه‌های گردشگری غیرمجاز

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خروجی گردشگری باید سلامت جامعه و فرد را به دنبال داشته باشد، بر ضرورت برخورد جدی با گروه‌های گردشگری غیرمجاز به‌عنوان یک آسیب جدی تأکید کرد.

خروجی گردشگری باید سلامت جامعه و فرد باشد/  ضرورت برخورد با گروه‌های گردشگری غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسماعیل رحمانی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری خراسان رضوی  که در هتل پردیسان مشهد  برگزار شد، به اهمیت رونق گردشگری اشاره کرد و افزود: در این حوزه قیدی نهفته وجود دارد که رونق گردشگری سالم است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اذعان به اینکه گردشگری زمانی باعث اعتلای جایگاه افراد می‌شود که انسانی باشد، ابراز کرد: آنچه مدنظر ماست بحث گردشگری مبتنی بر ارزش‌های انسانی است، بنابراین از گردشگری حمایت می‌کنیم که تنها خروجی آن فساد نباشد بلکه سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد.

وی بابیان اینکه اسلام با عنوان کامل‌ترین دین که به دنبال اعتلای انسان و خدمت به بشریت است، امرونهی‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: دادسرای مشهد در سال ۹۸ ورود جدی در گروه‌های گردشگری غیرمجاز داشت به‌طوری‌که به این نتیجه رسیدیم یکی از آسیب‌های جدی در سلامت خانواده و جامعه وجود گروه‌های گردشگری غیرمجاز است که تحت عنوان گردشگری با خروجی فساد مانند شرب خمر و بی‌بندوباری فعالیت می‌کنند.

رحمانی با تأکید بر اینکه حمایت از حقوق عامه از وظایف اصلی دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم است، تصریح کرد: در راستای مأموریتی که بر عهده‌داریم به این حوزه ورود کردیم و تعداد قابل‌توجهی از این گروه‌های فاقد مجوز را شناسایی و مورد پیگیری قراردادیم.

رئیس دادگاه انقلاب مشهد  با اشاره بر ضرورت مبارزه با تمام گروه‌های غیرمجاز یادآور شد: امروز یک دغدغه و نگرانی که وجود دارد  این است که همان افراد غیرمجاز در داخل انجمن‌ها با پوششی دیگر و مجاز مجدداً به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: ما موافق حذف افراد باسابقه نیستیم اما آنچه باعث نگرانی است این است که با همان رفتار گذشته، فقط پوشش قانونی، داشته باشند.

رحمانی اظهار کرد: راهبرانی که در گروه‌های گردشگری شرکت می‌کنند و دفاتری که خدمات ارائه می‌دهند باید به دنبال این باشند که بتوانند یک گروه گردشگری سالم را برگزار کنند.

وی بابیان این‌که موضوع مقابله با بی‌حجابی کار سختی نیست اما نیازمند حضور و فعالیت افراد دلسوز است، یادآور شد: ما نمی‌گوییم در تورها زیارت عاشورا بخوانند چون برای تفریح و گردش رفتند و حتماً باید فرقی با مسجد و حرم رفتن داشته باشد اما راه‌های تفریح سالم را باید یاد بگیرند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه دادستانی از گروه‌های گردشگری سالم گفت: برای ما بسیار دردآور است که دشمن برای ما برنامه‌ریزی کند و ما در میدان دشمن بازی کنیم.

وی بابیان اینکه راهنمایانی که کیو آر کد دارند، نماینده دادسرا هستند و موردحمایت ما هستند ادامه داد: به‌عنوان یک مسئول خواهش من از شما این است که برای تشکیل گروه‌های سالم گردشگری تلاش کنید و با تفکر و برنامه‌ریزی  جوانان را برای حضور در این گروه‌ها تشویق کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول