اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش 100 درصدی قیمت انواع نان‌های روغنی در قوچان

رئیس اتحادیه صنف نانوایان، آسیاب داران و آرد فروشان قوچان از افزایش 100 درصدی قیمت انواع نان‌های روغنی در قوچان خبر داد.

افزایش 100 درصدی قیمت انواع نان‌های روغنی در قوچان

جعفر اکبری رئیس اتحادیه صنف نانوایان، آسیاب داران و آرد فروشان قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان گفت: بر اساس آنالیز انجام‌شده توسط اتاق اصناف قوچان و نظر کمیسیون نرخ‌گذاری، قیمت انواع نان‌های روغنی در این شهرستان همچون شیرمال، قاتلمه و فطیر افزایش ۱۰۰ درصدی پیداکرده است.

وی افزود: قیمت نان معمولی افزایشی نداشته اما قیمت فطیر، شیرمال و قاتلمه از امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است به‌طوری‌که قاتلمه ۳ هزارتومانی ۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

اکبری با بیان اینکه این افزایش نرخ بر اساس آنالیزهای انجام‌شده در اتاق اصناف صورت گرفته است، گفت: این مسئله در جلسه‌های متعدد با حضور اتاق نمایندگان اصناف، صمت، اتحادیه نانوایان و خشکه‌پزی‌ها مطرح و بر اساس بررسی‌ها و جلب نظر اعضای کمیسیون نرخ‌گذاری افزایش با در نظر گرفتن کف قیمت صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت آرد به‌طور متوسط کیسه‌ای ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر به کیسه‌ای ۷۲۰ هزار تومان افزایش‌یافته و حتی قیمت شکر و روغن هم نسبت به گذشته بیشتر شده است.

اکبری با اشاره به این مطلب که خشکه‌پزی‌ها نیز دغدغه این مسئله را دارند که افزایش قیمت ممکن است قدرت خرید مردم را پایین آورده و تمایلی به استفاده از نان‌های روغنی نداشته باشند، بیان کرد: این مسئله تنها مربوط به قوچان نبوده و در اکثر شهرستان‌های استان خراسان رضوی افزایش نرخ اعمال‌شده و مورد تأیید کمیسیون نرخ‌گذاری این شهرستان نیز است.

گفتنی است انواع نان‌های روغنی همچون فطیر و شیرمال به‌عنوان یکی از نان‌های مرسوم در سفره افطار مردم مورداستفاده قرار می‌گیرد اما افزایش یک‌باره و ۱۰۰ آن‌هم در ماه مبارک رمضان شوک جدی به بازار و مردم وارد خواهد کرد و ممکن است در شرایط موجود اقتصادی و مشکلات معیشتی موجبات نارضایتی را فراهم کند.


انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول