اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح نخستین پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی «فوق توزیع برق» در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت برق خراسان رضوی، از افتتاح نخستین پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی «فوق توزیع برق» در این استان خبر داد.

افتتاح نخستین پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی «فوق توزیع برق» در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید کمال الدین میرجعفریان امروز در مراسم سی‌دومین هفته از پویش «الف_ب_ایران» که در شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تلاش های دولت  تدبیر و امید در خراسان رضوی، شاهد ارتقاء شاخص های بهره مندی از صنعت آب و برق بوده ایم و همین باعث شده در استانی که سالانه میزبان میلیون ها زائر ثامن الحجج هستیم و نیز با جمعیت نزدیک به هفت میلیون نفر شهروند، خوشبختانه توانستیم این شرایط را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: این استان استعداد بالایی در تامین برق از انرژی های نوین دارد از جمله باد و آفتاب که در استان برنامه های خوبی تدوین شده و امید است با حمایت های وزارت نیرو بتوانیم در آینده شاهد تولید برق از این انرژی ها و جایگزین سوخت‌های فسیلی باشیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم این طرح‌ها زودتر به نتیجه برسند و دغدغه ها در تامین آب شرب پایدار بهداشتی در شهرها و روستا کاهش یابد و به خصوص تامین آب برای کشاورزی و صنایع را اهد باشیم.

افتتاح نخستین پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع برق در کشور

همچنین در ادامه مدیرعامل شرکت برق خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرکت برق خراسان افتخار دارد که امروز برای اولین بار، پارک بین المللی آموزش های تخصصی فوق توزیع و انتقال را در کشور افتتاح می‌کند، گفت: یقینا یکی از مهمترین موانع توسعه و شکست سیاست ها و برنامه های توسعه در کشورهای در حال رشد، عدم توجه به قابلیت اجراست و قابلیت اجرا جز با تلاش و تقلای مستمر و پیوسته در جهت اصلاح و بهبود فرآیندها و روش های کاری که نتیجه آن ارتقاء مهارت و کسب توانمندی های لازم در حین انجام این کار است، حاصل نخواهد شد.

ریاحی بیان کرد: با افتتاح این پارک بستر لازم برای آموزش و افزایش مهارت همکاران در حین کار فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بعد خارجی این پارک زمینه لازم برای جذب توریسم صنعتی و آموزش متخصصین کشورهای همسایه در حوزه برق را فراهم خواهد کرد و با توجه به تفاهم نامه های بین المللی منعقده در زمینه آموزش توسط وزارت نیرو، ان شاءالله شاهد ارز آوری برای کشور و توسعه روابط با کشورهای همسایه در این زمینه نیز خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی تذکر داد: علاوه بر آموزش های حضوری، امکان آموزش های از راه دور و مجازی به شکل virtual reality و Augmented reality نیز در این پارک پیش بینی شده است

ریاحی، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت خواجه ربیع به میزان ۳۰ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت بوعلی به میزان ۵۰ مگا ولت آمپر برای تقویت و تامین برق مطمئن شهر مقدس مشهد، افزایش

ظرفیت پست موبیل ترشیز به میزان ۱۵ مگاولت آمر جهت تامین برق مشترکین جدید در شهرستان کاشمر و سه برق رسانی به دو روستا با ۳۳ خانوار تحت پوشش، بهرداری از دو نیروگاه خورشیدی هر یک به ظرفیت یک مگاوات و یک نیروگاه بادی به ظرفیت ۶۶۰ کیلووات در شهرستان از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که امروز به بهره‌برداری رسید.

42 روستای خراسان رضوی به مدار بهره‌برداری آب اضافه شدند

همچنین در ادامه مراسم مشاور شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: در ادامه خدمت رسانی به روستاییان شریف استان و بعد از اینکه در مراسم قبلی پویش،  ۳۱روستارا تحت پوشش خدمات پایدار و مستمر آب قراردادیم، افتخار داریم که امروز درراستای محرومیت زدایی و توسعه متوازن پروژه ای را در سطح استان برای ۹ شهرستان به کمک و تلاش همکاران عزیز افتتاح کنیم.

سیدابراهیم علوی گفت: امیدواریم این موضوع باعث شود که این عزیزان در روستاهای خود ماندگار باشند و به موضوع تولید در روستاها بپردازند.

مشاور شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های ۴۲ روستا را با مبلغ ۳۴میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد، تشریح کرد: درشهرستان نیشابور ۱۹روستا، در خواف هم ۱۱ روستا، در سبزوار چهار روستا، درشهرستان طرقبه و شاندیز  یک روستا، گلبهار یک روستا، چناران یک روستا، فریمان دو روستا، تایباد و سرخس هم مجموعا یک روستا را به مدار بهره بری آب اضافه کردیم و از مجموع ۲۹۰۰ روستایی که در خراسان رضوی ئجئد دارد، نام ۴۲ روستا را امروز از لیست مشکلاتمان خط خواهیم زد  و هدف گذاری کردیم که درپایان سال ۳۹ روستای دیگر را هم از لیست مشکلات روستایی خط بزنیم.

انتهای پیام/ 70071/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول