اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح پروژه‌های آب و برق روستایی خراسان رضوی/ اردکانیان: مشترکان پرمصرف آب و برق جریمه می‌شوند

وزیر نیرو گفت: از امروز، برق‌رسانی روستایی، نیروهای تجدیدپذیر خورشیدی، بادی و آبرسانی به ۴۲ روستا با جمعیت ۳۴ هزار نفر انجام می‌شود.

افتتاح پروژه‌های آب و برق روستایی خراسان رضوی/ اردکانیان: مشترکان پرمصرف آب و برق جریمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت برق در استان‌های خراسان رضوی، سمنان و کردستان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۱۴ پروژه را در خراسان رضوی، سمنان و کردستان به مدار بهره‌برداری رساندیم که عمدتا در بخش برق و آب رسانی روستایی است و جای تشکر و قدردانی دارد.

وی یادآور شد: پروژه‌هایی که امروز در خراسان رضوی افتتاح می شود، مربوط به افزایش ظرفیت برق و پارک آموزشی برای آموزش اپراتورهای بخش انتقال و فوق توزیع در سطح ملی و منطقه‌ای مورد استفاده قرار میگیرد و برق‌رسانی روستایی، نیروهای تجدیدپذیر خورشیدی، بادی و آبرسانی به ۴۲ روستا نیز با جمعیت ۳۴ هزار نفر با این پروژه ها انجام می‌شود.

وزیر نیرو گفت: تلاش براین است تا مشترکان پرمصرف نسبت به اصلاح رفتارهای مصرفی خود اقدام کنند، اما چنانچه پس از اتمام مهلت مقرر در طرح های برق امید و آب آنان به این رفتار خود ادامه دهند، با کسب مجوز از شورای اقتصاد نسبت به اعمال جریمه برای آنها اقدام خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه افزایش تعرفه آب و برق یکی از روش‌هایی است که برای این نوع مشترکان در نظر گرفته شده، افزود: چنانچه مشترکی همچنان پر مصرف باشد، پس از گذشت ۶ ماه این تعرفه برایش اعمال می شود.

وی بیان کرد: مصوبه هیات دولت درخصوص اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی برای مشترکان کم مصرف در بخش آب در روزهای اخیر ابلاغ شد، وزارت نیرو تلاش می کند تا این مصوبه به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان اجرایی شود و مشترکان کم مصرف از مزایای آن بهره مند شوند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه براین اساس وسایل کاهنده مصرف و نیز شیوه های مصرف درست در اختیار همگان قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: مشترکان پر مصرف نیز با اعمال این شیوه ها به جمع مشترکان خوش مصرف وارد شوند.

اردکانیان با بیان اینکه براساس این مصوبه شمار کسانی که تا یک سوم الگوی مصرف، مصرف می کنند حدود 4 میلیون نفر است، ادامه داد: این تعداد مشمول اعمال تخفیف ۱۰۰درصدی می‌شوند.

انتهای پیام/70039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول