اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

یک تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در طرقبه شاندیز معدوم شد

سرپرست شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: یک تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و تاریخ منقضی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در این شهرستان معدوم شد.

یک تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در طرقبه شاندیز معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز، علیرضا قدرتی از معدوم‌سازی حدود یک تن فرآورده خام دامی تاریخ منقضی شده و غیرقابل مصرف انسانی شامل گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ در این شهرستان خبر داد. 

سرپرست شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل یا نیمه تعطیل بودن تالارها و رستوران های شهرستان و به دلیل عدم حضور گردشگران و توریست‌ها در طرقبه شاندیز، در این ایام شاهد افزایش فرآورده‌های خام دامی تاریخ منقضی و غیرقابل مصرف انسانی در واحدها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: از این رو نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان تشدید شده و حتی در ایام تعطیل و خارج از ساعات اداری نیز همکاران در منطقه حضور فعال داشته و اقدام به جمع‌آوری فرآورده‌های خام دامی فاسد، با حکم مراجع قضایی شامل ۸۰۰ کیلوگرم گوشت سفید، ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ۶۵ کیلوگرم تخم مرغ از تعداد ۹ رستوران، ۵ قصابی و پروتئینی و یک کارگاه شیرینی‌پزی کردند.

قدرتی افزود: این محموله‌ها جهت تبدیل شدن به پودر ضایعات به کوره پخت ضایعات کشتارگاه‌های دام و طیور منتقل شدند و در آنجا زیر نظر مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه و کارشناس نظارت شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز نسبت به معدوم‌سازی اقدام شده است. 

سرپرست شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز تأکید کرد: واحدهای صنفی شهرستان به اندازه مصرف روزانه واحد خود، انواع فرآورده‌های خام دامی را تهیه کنند و از ذخیره‌سازی این محصولات با حجم بالا در سردخانه‌های نگهداری اکیداً خودداری کنند. 

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول