اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعمال قانون برای متخلفان فروش غیرمجاز آب تانکری در مشهد

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: با متخلفان برداشت فروش غیرمجاز آب تانکری وآب فروشی غیرمجاز در محدوده امور منابع آب مشهد برخورد قانونی صورت گرفت.

اعمال قانون برای متخلفان فروش غیرمجاز آب تانکری در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد برزویی درخصوص حفر چاهی غیرمجاز در محدوده اراضی کاهو، عنوان کرد: محدوده تحت پوشش امور اب مشهد، شهرستان‌های چناران، طرقبه، شاندیز، مشهد و فریمان است، واحد گشت و نظارت امور آب مشهد به طور مداوم و روزانه وهمچنین در گشت‌های شبانه  از منابع آبی بازدید به عمل می آورند که بر حسب گزارش‌های اخیر مردمی و دستور مهندس علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، اقدامات لازم  درخصوص جلوگیری از آب فروشی‌های غیرمجاز به عمل آمد. 

وی ادامه داد: چاه غیرمجاز  به عمق 150 متر و دبی هفت لیتر بر ثانیه در اراضی کاهو که به‌صورت ماهرانه‌ای داخل چهاردیواری پنهان شده بود، توسط گروه گشت و نظارت امور شناسایی شد.

 مدیر امور منابع آب مشهد افزود: این چاه غیرمجاز در فاصله 89 متری و درحریم  چاه آب شرب قرار داشت و بهره‌بردار متخلف، از چاه آب شرب، برق غیرمجازگرفته بود، نسبت به لوله‌کشی به‌صورت مخفی به باغ ویلای اطراف و  آب‌فروشی غیرمجاز از این چاه اقدام کرده بود که  پس از طی کردن مراحل قانونی پر مسلوب‌المنفعه شد.

برزویی اظهار کرد: چهار حلقه چاه دیگر که در همین زمینه فعالیت غیرقانونی می‌کردند،  پس از صدور اخطاریه جهت متخلفین، از طریق مراجع قضایی پیگیری کردیم، البته از آب فروشی یکی از این چهار حلقه چاه، در دوم شهریورجلوگیری به عمل آمد و دو حلقه چاه غیرمجاز هم که بهره‌برداران آنها آب فروشی به با غ ویلاها داشتند در پنجم و ششم شهریور ماه این دو حلقه چاه غیرمجاز پر ومسلوب المنفعه شدند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا قبل از پانزدهم شهریور ماه  پس از طی مراحل قانونی مربوطه و هماهنگی با نیروی انتظامی اقدامات لازم را برا ی جلوگیری از فعالیت‌های آب فروشی غیرمجاز یک حلقه چاه دیگر را به انجام برسانیم

 مدیر امور منابع آب مشهد خاطرنشان کرد: بهره برداران  دو قنات دیگر در زمینه آب‌فروشی تانکری فعالیت غیرمجاز انجام می‌دادند که با صدور اخطاریه و پیگیری از مراجع قضایی با همکاری نیروی انتظامی از تخلف آنها جلوگیری به عمل آمد.

برزویی ادامه داد: در 22 ماهه گذشته تا پایان مردادماه سال 99، با اخذدستورات قضایی با همکاری نیروی انتظامی و توسط همکاران و گروه‌های گشت و نظارت امور، یک هزار و 700 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد پر و مسلوب المنفعه شده که این موضوع سبب جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب به میزان حدود 70 میلیون متر مکعب در سال شده است.

وی متذکر شد: در میان این چاه‌های غیرمجاز پرشده چاه‌هایی بوده‌اند که بهره‌برداران آن آب فروشی غیرمجاز داشته‌اند از جمله چاه غیرمجازی در اراضی ساغشک شاندیز که به  صورت مخفی در چهاردیواری وجود داشت و دارای عمق  220 متر و دبی 30 لیتر برثانیه بود و بهره‌دار چاه غیرمجاز به صورت مخفی به باغ ویلاهای اطراف لوله کشی کرده بود، آب فروشی غیرمجاز انجام می‌داد که پس از شناسایی، با اخذ دستور قضایی باهمکاری نیروی انتظامی و توسط همکاران  و گروه گشت و نظارت امور پر و مسلوب المنفعه شد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول